Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-11-18 av Anonym.
Varför är vi fortfarande singel?
Jag undrar verkligen om vi är alla kristna här.
Jag undrar om kvinnor verkligen vill gifta sig med kristna män och vice versa. Vi begränsar Guds nåd över oss. eller "Jag söker någon i min stad eller område. Varför sätter gränser? Ingen vill flytta. Medan Bibeln säger att en man ska lämna sina föräldrar och hålla sig till en kvinna de två skall bli ett kött. vi måste vara försiktiga. vi är kristna och misstro som vi inte kan hitta någon med vem man ska dela våra liv. tänka på det. Gud välsigne oss!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-11-18 av Anonym
Hej!

Du har ställt en bra fråga, jag har själv börjar fundera över varför jag är här?
Jag tror att andra sajt är mer levande, medlemarna betalar en högre avgift och med proffsig hjälp de är mer aktiva.
Gud välsignar oss, han hjälper oss men han ska inte ta steget för oss.
Vi har fött vishet, vi har fått fri villja för att använde den på rätt viss.
Önskar dig/er lycka till här i KD.
Anonym
#2. Publicerat 2014-11-19 av Anonym
Bra du tog upp detta! Har själv funderar exakt på det du skriver! Vi är ofta hindren själva p g a att vi ej törs ta kliv ut i något vi ej kan bemästra, men Gud har allt i sin hand! Det gäller att ej misströsta! Så låt oss ta nya kliv utan att ha all kontroll! livet är NU!
Anonym
#3. Publicerat 2014-11-19 av Anonym
Denna sida är inte Kristen, så att säga, det finns personer av olika Kulter och trosläror här.
D.v.s alla här är inte född på nytt= Kristen.. :/ :)
Anonym
#4. Publicerat 2014-11-20 av Anonym
Tack Buek och Laize. Jag håller fullständigt med dig. Faktum är att det är sant att vi alla söker kärleken. Men längre än så för vi är alla Guds barn, så de kristna. Folk behöver inte ens svara på en begäran om vänskap. Inte ens en hälsning. Samtidigt som vi kan stödja andligt. Gud välsignar oss!
Anonym
#5. Publicerat 2014-11-20 av Anonym
Eliav, javisst men jag ville prata bara om kristna. tack
Anonym
#6. Publicerat 2014-11-20 av Anonym
Eliav, javisst men jag ville prata bara om kristna. tack
Hos kristna finns det många problem när det gäller att finna (Den rätta) vissa har för höga krav, vissa tror att den rätta ska vara superduper istället för en vanlig människa frälst av nåd.

En del är helt enkelt för bekväma för att anstänga sig.
Jag tror det handlar om personlig mognad, att kunna se utanför sig själv.

Gud välsinge dig. :)
Anonym
#7. Publicerat 2014-11-20 av Anonym
Jag tror att singlar ställer för höga krav överhuvudtaget. En del män (det är dem jag har koll på) verkar söka en "trophy wife", nån som är mycket yngre än dem själva (fast ålder bara är en siffra), som är smal, snygg, har långt hår, är smakfullt klädd och sminkad, och jag vet inte vad. Bara för att karln var snygg och framgångsrik bland kvinnor som 20-åring så har hans utseende förmodligen förändrats sen dess. Hans ålder också - fast det vet han tydligen inte! OBS! Detta är skrivet med glimten i ögat och en stor dos ironi.

Jag är lite allergisk mot dem på KD som berättar hur glada, positiva, sportiga, duktiga, framgångsrika (fyll i valfritt adjektiv) de är. Seriöst! Finns verkligen den människa som alltid är glad och positiv? Den personen måste det va nåt fel på, eller så har han/hon inte varit med om nåt hemskt överhuvudtaget. Ja, då kan ni ju förstå att en sån som jag som har en massa elände i bagaget i och med min sons död, som har några kilos övervikt (som jag i skrivande stund inte har ork att göra nåt åt), som är arbetslös, är en riktig looser i mäns ögon. Hihihi! Fast det är synd om karlarna, för jag är ett riktigt kap, jag har nånting innanför pannbenet, kan laga mat, m.m. m.m., så männen vet inte vad de går miste om.
Anonym
#8. Publicerat 2014-11-20 av Anonym
Jag tror att de som söker glans och har höga krav på deras blivande partner...........är inte mogen för en äkta, ömsesidigt kristen relation.
De lever inte på jorden. Jag tänker ofta på den bibeln ställe som handlar om den gud fruktiga hustru/man.
Vi kan vinna hela värden, vi får inte ro, glädje om vi kan inte förstå, inse vad är det viktigast.
Tänk att komma hem från en arbetssam arbetsdag, eller från en möte eller vad du/ni har sysselsättning och möta med er käraste som ta emot dig med en varm öppen famn, ge dig kärleksfulla ord, kram.
Det går inte mätta med karier, med pengar.
Jag önskar att fler och fler som finns här i KD förstå Guds vilja i deras liv.
Anonym
#10. Publicerat 2014-11-27 av Anonym
Bra Elia att du kommer ut. Men du är självklart välkommen ändå att
Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen