Qui86 säger: Spendera all tid med vår Herren, Jesus Kristus i helgen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-10-30 av Anonym.
Hemlig plats

I helgen uppmanas kristna att be på "hemlig plats"

Kristna bör i helgen fira gudstjänst på hemlig plats, för att kunna sätta sig in i hur förföljda troende i andra länder har det. Uppmaningen kommer från Open Doors, som tagit fram ett eget material för ändamålet.


Tanken är god men...............om jag minns rätt står det i Bibeln att vi ska tänka på syskon som lider och be mm.

Bättre att göra en insamling tycker jag.


Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-10-30 av Anonym

I helgen uppmanas kristna att be på "hemlig plats"

Kristna bör i helgen fira gudstjänst på hemlig plats, för att kunna sätta sig in i hur förföljda troende i andra länder har det. Uppmaningen kommer från Open Doors, som tagit fram ett eget material för ändamålet.


Tanken är god men...............om jag minns rätt står det i Bibeln att vi ska tänka på syskon som lider och be mm.

Bättre att göra en insamling tycker jag.


Jag håller med om att vi borde göra en insamling. Ska vi tala om hur det ska gå till, och hur vi ska utdela pengarna?

Då vi agerar och önskar av hjärtat väl så är det även bön. Herren älskar en glad givare!

En annan sak... Kan vi organisera oss för att hjälpa Sveriges gamla? Våra gamla svälter idag ihjäl! Hur ska vi hjälpa? (förlåt om jag kapar din tråd, banna mig i så fall så tar jag bort det sista och startar en egen)
Anonym
#2. Publicerat 2014-10-30 av Anonym
Jag håller med om att vi borde göra en insamling. Ska vi tala om hur det ska gå till, och hur vi ska utdela pengarna?

Då vi agerar och önskar av hjärtat väl så är det även bön. Herren älskar en glad givare!

En annan sak... Kan vi organisera oss för att hjälpa Sveriges gamla? Våra gamla svälter idag ihjäl! Hur ska vi hjälpa? (förlåt om jag kapar din tråd, banna mig i så fall så tar jag bort det sista och startar en egen)
Det är lugnt -- "kör på"
Anonym
#3. Publicerat 2014-10-30 av Anonym
Det är lugnt -- "kör på"
Vi kan börja med att organisera flera olika kyrkor i detta. Först bör vi kunna gå ut med vad pengarna specifikt bör användas till.

Jag kan gå igenom hur troende i Pakistan, Kina och Indien har det.

Jag kan även kontakta kommunerna för att se var behoven för gamla är som mest akuta.

Detta om vi blir några stycken så det kan ta fart.
Anonym
#4. Publicerat 2014-10-30 av Anonym
Vi kan börja med att organisera flera olika kyrkor i detta. Först bör vi kunna gå ut med vad pengarna specifikt bör användas till.

Jag kan gå igenom hur troende i Pakistan, Kina och Indien har det.

Jag kan även kontakta kommunerna för att se var behoven för gamla är som mest akuta.

Detta om vi blir några stycken så det kan ta fart.
Vorre då smart att dela upp det i två områden, ett donationsområde 100% till de behövande. Sen ett donations område för de som kan tänka sig betala för kostnader som det kostar att flyga dit saker, mat för den som flyger och alla andra kostnader.
Anonym
#5. Publicerat 2014-10-30 av Anonym
Vorre då smart att dela upp det i två områden, ett donationsområde 100% till de behövande. Sen ett donations område för de som kan tänka sig betala för kostnader som det kostar att flyga dit saker, mat för den som flyger och alla andra kostnader.
Du menar så att givarna får en bättre översyn?

Är du med på tåget?
Anonym
#6. Publicerat 2014-10-31 av Anonym
Du menar så att givarna får en bättre översyn?

Är du med på tåget?
Vad jag förstår det som, vill folk inte ge bort pengar, om de inte vet vart pengarna hamnar. Många är sura att ge 100kr om 50 kr går till bensin, eller att folk har löner. Men delar man upp i två grenar, så vet folk vart pengarna går och för dem känns det bättre och mer serriöst.

Jag är inte redo för stiga ut för göra saker i världen. Kanske om några år kan jag säkert göra något som Gud uppmanar människan att göra :)
Anonym
#7. Publicerat 2014-10-31 av Anonym
Gudstjänst i garaget alltså! Insamling bland grannarna. Ja varför inte?
Anonym
#8. Publicerat 2014-10-31 av Anonym
Det är inte vanligt att våra gamla svälter ihjäl. När det händer är det dementa som blivit bortglömda eller liknande.
Mer personal behövs och det är på gång.
Qui86 säger: Spendera all tid med vår Herren, Jesus Kristus i helgen!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen