turbotant säger: Hej allihop.hoppas ni har en bra kväll och gud välsigne er??
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-10-23 av Anonym.
Kommer Nalin Pekgul ta debatten med islamisterna i riksdagen?
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=731499
"Nalin Pekgul som själv är muslim, har också reagerat på hur de fundamentalistiska muslimska tolkningarna växer sig starkare i Tensta. Hennes barn kommer hem och frågar varför deras mamma inte bär slöja eller varför deras familj inte går till moskén. De har också fått höra att muslimer är bättre än kristna.

– Jag tycker inte om när min son kommer hem och säger att ”mamma vi muslimer vi ljuger inte, men det gör de kristna för de har inte gud.” Det där har han inte fått av oss. Vi hade inte räknat med den här religiösa fundamentalismen, säger hon."


Vad tror ni, och skulle det vara politiskt självmord att ta den debatten?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=731499
"Nalin Pekgul som själv är muslim, har också reagerat på hur de fundamentalistiska muslimska tolkningarna växer sig starkare i Tensta. Hennes barn kommer hem och frågar varför deras mamma inte bär slöja eller varför deras familj inte går till moskén. De har också fått höra att muslimer är bättre än kristna.

– Jag tycker inte om när min son kommer hem och säger att ”mamma vi muslimer vi ljuger inte, men det gör de kristna för de har inte gud.” Det där har han inte fått av oss. Vi hade inte räknat med den här religiösa fundamentalismen, säger hon."


Vad tror ni, och skulle det vara politiskt självmord att ta den debatten?

Ja och nej, hon kan bli mördad om hon tar debatten, för dessa fanatiker är satans hycklare, de gör precis som Biblen säger: Ni kommer att bli utstötta ur synagogorna, ja, den tid kommer --->då var och en som dödar er skall tro sig tjäna Gud. (John 16:2)
De har samma fader som Hycklarna på Jesu tid, de föbjuder lögn men ljuger själv, de föraktar mördaren men utgjuter själv blod, de talar om givmildhet men tvekar inte att gömma undan av sitt eget.

Anonym
#2. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Ja och nej, hon kan bli mördad om hon tar debatten, för dessa fanatiker är satans hycklare, de gör precis som Biblen säger: Ni kommer att bli utstötta ur synagogorna, ja, den tid kommer --->då var och en som dödar er skall tro sig tjäna Gud. (John 16:2)
De har samma fader som Hycklarna på Jesu tid, de föbjuder lögn men ljuger själv, de föraktar mördaren men utgjuter själv blod, de talar om givmildhet men tvekar inte att gömma undan av sitt eget.

Vi får se. Håller man sig "på rätt sida" är det sällan någon fara. Nalin Pekgul om någon borde veta vad "rätt sida" är.

Alla som går hårt åt islamismen lever farligt, åtminstone i ett framtida scenario. I dagsläget är det ganska lungt, sålänge man inte utför "kränkningar". Kritik av sakfrågor är lungt.

Kan dock vara värre för Nalin som själv är muslim.
Anonym
#3. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Hon får ju i självaverkat inte säga något negativt om islam, och det är ju islam som är problemet.

Och så hamnar hon absolut i storm om hon är en Muslim som talar upp emot Islam.
Anonym
#4. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Hon får ju i självaverkat inte säga något negativt om islam, och det är ju islam som är problemet.

Och så hamnar hon absolut i storm om hon är en Muslim som talar upp emot Islam.
Ja. Det är lättare för oss som kristna, faktiskt.
Anonym
#5. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Hon får ju i självaverkat inte säga något negativt om islam, och det är ju islam som är problemet.

Och så hamnar hon absolut i storm om hon är en Muslim som talar upp emot Islam.
Konstigt du fungerar ju på samma sätt. Man får ju inte säga något negativt om din gud. Men borde jag vara förvånad?
Anonym
#6. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Konstigt du fungerar ju på samma sätt. Man får ju inte säga något negativt om din gud. Men borde jag vara förvånad?
Menar du att tex du själv fått gå under jorden? (Jag vet att du kritiserat Elias bibelsyn)
Anonym
#7. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Konstigt du fungerar ju på samma sätt. Man får ju inte säga något negativt om din gud. Men borde jag vara förvånad?
Jag talar inte om en avgud, utan om den Levande Guden.
Och nej det får man inte, för då ljuger man, Gud är rättvis.

Och på vilken grund jämför du mig med våldsverkare och mördare osv?
Anonym
#8. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Jag talar inte om en avgud, utan om den Levande Guden.
Och nej det får man inte, för då ljuger man, Gud är rättvis.

Och på vilken grund jämför du mig med våldsverkare och mördare osv?
Du som gärna framställer dig som en profet och tror dig veta sanningen borde väl veta bättre eller? Om du kan din bibel så borde du veta att kristendomen är full med historia där man mördar och våldsverkar. Bevisar bara att du inte är så påläst som du gärna vill framhålla dig. Finns ett ordspråk som som säger "Att tiga är Guld" Googla gärna.
Anonym
#9. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Du som gärna framställer dig som en profet och tror dig veta sanningen borde väl veta bättre eller? Om du kan din bibel så borde du veta att kristendomen är full med historia där man mördar och våldsverkar. Bevisar bara att du inte är så påläst som du gärna vill framhålla dig. Finns ett ordspråk som som säger "Att tiga är Guld" Googla gärna.
Nu går du väl för långt! Han har aldrig framställt sig själv som profet. Tiga om evangelium ska ingen göra!
Anonym
#10. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Du som gärna framställer dig som en profet och tror dig veta sanningen borde väl veta bättre eller? Om du kan din bibel så borde du veta att kristendomen är full med historia där man mördar och våldsverkar. Bevisar bara att du inte är så påläst som du gärna vill framhålla dig. Finns ett ordspråk som som säger "Att tiga är Guld" Googla gärna.
lDär sket du i det blå skåpet, min vän.

Visa mig en rad i NT där det står att kristna "mördat och våldsverkat"!

Om du tänker referera till katolska kyrkan eller den lutherska kyrkan ska du inte tala med Elia. ;-)

Sedan; Vet du någon hatpredikant inom den karismatiska rörelsen kan du för all del anmäla denne. Sådant bör vi inte tolerera i Sverige.
Att Anas Kalifa inte dömts för HMF kan nog bara bero på att vi har en regering som är beroende av islamister. Hur förklaras det annars?

Vet du någon kristen i riksdagen som vill lagstifta efter Bibeln?

När hade vi senast ett mordförsök på en kristen för att han eller hon konverterat?
turbotant säger: Hej allihop.hoppas ni har en bra kväll och gud välsigne er??
Skriv Skriv här Skriv i megafonen