Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-10-23 av Anonym.
Bostadsministern erkänner; Regeringen vill befria "ockuperade" områden i "Palestina"
http://www.dagenssamhalle.se/debatt/kaplans-uttalanden-om-palestina-vaecker-fragor-11413
Så som statsministern läste upp det i regeringsförklaringen, kommer Sverige att erkänna Palestina. Det kom reaktioner från dem som, i likhet med Israel och USA, finner detta problematiskt. Att Sverige, som en av de viktiga länderna i EU, erkänner [Palestina] är naturligt. De ockuperade territorierna kommer, om Gud vill, att befrias, och östra Jerusalem kommer att bli Palestinas huvudstad. Vi kommer att hjälpa till med detta som regering. Erkännandeprocessen har inletts. Vi kommer som regering att snarast underteckna [erkännandet]. Bland de länder som kan spela en positiv roll, finns också Turkiet. Frankrike ser ut att ge grönt ljus redan nu. När det erkänner [Palestina] kommer resten att följa efter. Och då kommer Israel också att bli tvunget att sätta sig vid bordet för en fredsuppgörelse.”

Är Kaplan drivande i frågan? Ett av huvudmålen för dagens islamister är att "befria palestina", dvs driva ut judarna ur Israel.

Den som tittar på en karta inser strax varför Israel aldrig någonsin kommer att erkänna en tvåstatslösning. Israel skulle bli omöjligt att försvara, se efter själva! Landet är omgivet av fientlig islamism dessutom, så Israel blir inte långlivat om Sveriges regering får som de vill.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-10-23 av Anonym
http://www.youtube.com/watch?v=rfOpioIFZAU

Jag hittade denna informationsvideo om Israels behov av gränser.
Anonym
#2. Publicerat 2014-10-23 av Anonym
"Tiden är ej kommen innan muslimer bekämpar judarna [och dödar dem]; tills judarna gömmer sig bakom stenar och träd som vill skrika: Å muslim! Det gömmer sig en jude bakom mig, kom och döda honom!"

Detta är en hadith som handlar om den sista tiden. Människor av alla religioner tror att vi lever i den sista tiden nu.
Jag minns inte vilket nr eller om det är shahi bukhari eller muslim, men om någon vill så vet jag en känd predikant som brukar citera denna hadith; sheik Imran Hossein. Säg till om ni vill ha länk så letar jag fram en predikan där han citerar!
Anonym
#3. Publicerat 2014-10-23 av Anonym
Varför är judiska bosättare på västbanken "ockupanter" och något "ont"?

Varför är utomeuropeiska bosättare i Sverige välkomna och något "gott"?

Varför är det viktigt att erkänna nya små nationer för vissa utomeuropeiska folkgrupper och därmed dela existerande länder?

Varför är det viktigt att sudda ut nationsgränser för europeiska länder och utvidga EU?

Varför har jag svårt att förstå detta och se logiken?
Anonym
#4. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Varför är judiska bosättare på västbanken "ockupanter" och något "ont"?

Varför är utomeuropeiska bosättare i Sverige välkomna och något "gott"?

Varför är det viktigt att erkänna nya små nationer för vissa utomeuropeiska folkgrupper och därmed dela existerande länder?

Varför är det viktigt att sudda ut nationsgränser för europeiska länder och utvidga EU?

Varför har jag svårt att förstå detta och se logiken?
Därför att de flesta partier i Sveriges riksdag arbetar för andra folk än det svenska folket.

Medvetet eller omedvetet? Vem vet... Kanske har de en kniv mot strupen på något sätt, det är också tänkbart.

Det är även fullt möjligt att tex Åsa Romson verkligen tycker att alla som åker tunnelbana i Stockholm tillhör det svenska folket. Hjärntvätten har varit massiv, och politiker är också människor.
Anonym
#5. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Hamas, som är palestinas gren av muslimska brödraskapet, är inte intresserade av en tvåstatslösning egentligen. Detta är enbart ett delmål. Målet är att döda/driva ut judarna ur Israel.

Vi har för första gången (vad jag känner till) en högt uppsatt islamist i regeringen. Muslimska brödraskapet har även stort inflytande i socialdemokratin i Sverige.

Det är dags för det svenska folket att börja följa vad Yusuf Al-Qaradawi säger. Saker kommer att börja te sig klarare då, gott folk! Yusuf Al-Qaradawi är ulema för muslimska brödraskapet.

Detta är anledningen till att Waberi (utsparkad ur C, övergick till M) inte kunde säga emot Qaradawi.

Muslimska brödraskapet är för terrordåd i Israel. De tar däremot avstånd från terrordåd i Europa (än sålänge), förutom mot Lars Wilks och jyllandsposten. Det kan hända att fler fatwor utgått också, vi får hjälpas åt att hålla koll.
Anonym
#6. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
http://www.meforum.org/646/the-qaradawi-fatwas
"But a clear distinction has to be made here between martyrdom and suicide. Suicide is an act or instance of killing oneself intentionally out of despair, and finding no outlet except putting an end to one's life. On the other hand, martyrdom is a heroic act of choosing to suffer death in the cause of Allah, and that's why it's considered by most Muslim scholars as one of the greatest forms of jihad."
( Yusuf Al-Qaradawi)

Det som avgör är om muslimer kan anses ha attackerats först. Tex anser inte Qaradawi att terrordådet mot WTC var ok, därför att oskyldiga drabbades. Alla judar som bor i Israel eller stödjer dessa anses dock vara legitima mål.
Vissa islamska lärda anser att Sverige är ett mål pga närvaron i Afghanistan, dock inte Yusuf Al-Qaradawi... Men det lär ändra sig när vi svenskar börjar arbeta mot islamismen på allvar.
Anonym
#7. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Finns någon som talar arabiska får han eller hon gärna hjälpa mig läsa på qaradawi's hemsida. Inboxa mig om du vill hjälpa!
Anonym
#8. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Finns någon som talar arabiska får han eller hon gärna hjälpa mig läsa på qaradawi's hemsida. Inboxa mig om du vill hjälpa!
Har redan tolkat det. Intressant
Anonym
#9. Publicerat 2014-10-24 av Anonym
Har redan tolkat det. Intressant
Då kan du ju posta en länk
Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen