Höstlöv säger: Våra liv kan se olika ut vad gäller förutsättningar & livsvillkor. Ofrivillig ensamhet av partner/vänner finns överallt. Bjud över nån, det är helg!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-09-23 av Anonym.
Varför är vi så rädda att ta kontakt med varandra?
Hej

Jag har under en längre tid reflekterat över att "vi kristna" är rädda för att ta kontakt med varandra. Det är i alla fall min erfarenhet. Om du har en annan erfarenhet: Grattis!
Så farligt kan det väl inte vara att träffas?, givetvis kan man träffas på en offentlig plats om någon part känner sig lite osäker/rädd, det säger väl det sunda förnuftet. Visst kan oväntade saker hända när man träffas eller så har man kanske för hög förväntningar. ja ja skulle det nu inte vara personen som man vill dela resten av sitt liv med så får man helt enkelt gå vidare, svårare än så är det inte.
Någon som har en idé om var denna blyghet kommer ifrån?

Blessings
/Johan

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-09-23 av Anonym
Guds frid.

Jag tycker inte att det var så svårt att få kontakt, men jag ansträngde mig inte heller.. xD
D.v.s de var de som kontaktade mig, men ett tips kan vara att visa ditt ansikte och inte dina ben. ;)
Anonym
#2. Publicerat 2014-09-23 av Anonym
Tack för svar! nej det är inte bra om man försöker för mycket. Jag har inga problem att ta kontakt med någon IRL, men här på KD har det varit lite segt....

Tack för tipset :)
Anonym
#3. Publicerat 2014-09-23 av Anonym
Hej Johan!

Jag tyckte om din fråga och jag undrar också, varför är vi så rädda att hälsa varandra!! Det är många som beöker min profil flera gånger utan att säga hej!! Jätte märkligt tycker jag..

Är man nyfiken på någon så skulle man hälsa den.. Detta betyder inte att man är förälskad utan att man är artig och hälsar, bara det...

Varför kan vi inte hälsa/prata och även skoja med varan som systrar och bröder inte bara som kärleks sökande?? Vi alla har genemsamma käklek, Jesus!!

Gud välsigne er
/Sona
Anonym
#4. Publicerat 2014-09-24 av Anonym
Jag tror att många är rädda för avslag, det tar ju djupt inom en att en som man fått intresse för säger nej.
Det är ju som att få en port igen slängd framför ögonen.

Så om någon har besökt en två gånger då kan man ju själv testa att säga (Hej) :)
Anonym
#5. Publicerat 2014-10-01 av Anonym
HejJohan!

Ja säg det!? Bra fråga!
Jag tänker att kristenheten i Sverige är ganska liten rent generellt och via sociala medier tror man kanske fått en bild av personen som inte stämmer sen. Jag har mer problem med att ladda upp ett foto, ha facebook än att ses face to face. Värderar sanna, männskliga möten högst. Inget svar på din fråga, men några tankar bara! Ha en fin dag!
AllanE
#6. Publicerat 2014-10-01 av AllanE
Hej Johan,
Jag tror att en del av svaret ligger i KD's konstruktion.
Det går inte att se vilka som är betalande medlemmar.
Och att icke betalande varken kan se profiler eller svara.
Följden är att många skickar meddelanden som aldrig når mottagaren.
Efter ett antal försök ger man upp.

Vissa andra siter har löst det på att smartare sätt.
T.ex. så att alla kan se profiler, och läsa meddelanden, men kan inte sända meddelanden utom ifall det är ett svar på meddelande från en betalande medlem.

Vad beträffar mötas i verkligheten är inte min erfarenhet att det är svårt.
Jag har träffat många av medlemmarna här.
Men jag håller med Eliav, se till att ha ansiktet med på din bild.
Och om du inte har skrivit om dig själv, så gör det.

Lycka till :)

Allan
KristenDate
#7. Publicerat 2014-10-02 av KristenDate
Hej Johan,
Jag tror att en del av svaret ligger i KD's konstruktion.
Det går inte att se vilka som är betalande medlemmar.
Och att icke betalande varken kan se profiler eller svara.
Följden är att många skickar meddelanden som aldrig når mottagaren.
Efter ett antal försök ger man upp.

Vissa andra siter har löst det på att smartare sätt.
T.ex. så att alla kan se profiler, och läsa meddelanden, men kan inte sända meddelanden utom ifall det är ett svar på meddelande från en betalande medlem.

Vad beträffar mötas i verkligheten är inte min erfarenhet att det är svårt.
Jag har träffat många av medlemmarna här.
Men jag håller med Eliav, se till att ha ansiktet med på din bild.
Och om du inte har skrivit om dig själv, så gör det.

Lycka till :)

Allan
Vi synes det er naturlig at det er gratis å sende meldinger, men at man må betale for å lese dem. Grunnen til dette er at mange ikke ønsker betale noe før de opplever å få kontakt. Dersom man mottar et brev, så synes de fleste dette er hyggelig og ønsker å betale litt for å få tilgang til dette. Ved å kunne sende brev gratis vil man også kunne prøve tjenesten uten å betale noe, og dersom man får svar kan man velge dette da.

Dersom man hadde merket profiler som "ikke betalende" ville disse personene sannsynligvis ikke mottatt så mange brev. Da ville heller aldri disse personene vurdert å bli et aktivt medlem, siden man føler at responsen er dårlig. Resultatet vil til slutt bli veldig mange inaktive medlemmer, i motsetning til slik det er nå der en stor andel av medlemmene betaler. Vi har også valgt en veldig lav månedspris (kun 49 kr) slik at barrieren for å betale er lav.

Om man finner en profil man liker kan man gjerne starte med å sende en kort melding, der man for eksempel spør om man har lyst til å bli kjent. En slik melding tar veldig lite tid å skrive. Vedkommende vil da bli varslet om et nytt brev, og om personen ikke allerede er aktiv vil det kunne være med på å få personen til å bli det. Altså vil dette få en positiv effekt for alle.

Vennlig hilsen
KristenDate :)
Anonym
#8. Publicerat 2014-10-04 av Anonym
Hej

Jag har under en längre tid reflekterat över att "vi kristna" är rädda för att ta kontakt med varandra. Det är i alla fall min erfarenhet. Om du har en annan erfarenhet: Grattis!
Så farligt kan det väl inte vara att träffas?, givetvis kan man träffas på en offentlig plats om någon part känner sig lite osäker/rädd, det säger väl det sunda förnuftet. Visst kan oväntade saker hända när man träffas eller så har man kanske för hög förväntningar. ja ja skulle det nu inte vara personen som man vill dela resten av sitt liv med så får man helt enkelt gå vidare, svårare än så är det inte.
Någon som har en idé om var denna blyghet kommer ifrån?

Blessings
/Johan
Du har rätt. Verkar som de flesta inte ens vill träffa nån. Man kan fråga sig varför vissa ens går med.
Anonym
#9. Publicerat 2014-10-12 av Anonym
Hej Johan!

Jag hade två släktingar som förblev ungkarlar hela sina liv...det var min morfars bröder...
de levde sina liv på gården, i deras bardomshem på ett berg i dalarnas urskogar...det var gudfruktiga och tog sig yrken som smeder...vilken kvinna skulle vilja ha isolerat sig från omvärlden på en sådan plats undrar jag...inte undra på att de förblev ensamma...

...sen tänker jag...

...att jag i dagens samhälle med det tempo och de sociala kontakter jag har på en månad av mitt liv...säkert har lika många mänskliga kontakter och möten som vad dessa två herrar hade under hela sina liv...

Vi bombarderas med mail...sms...mms...vi hänger på facebook...twitter...förräldramöte...föreningsmöte...kören...styrelsen...springer på gym...är på instagram.
..springer på möten i jobbet och alla samverkar med alla eftersom vi lever i en platt värld igen...inga mellanchefer...men folk är urknappade...flexar...är på andra möten...på tjänsteresa...gått för dagen...

Så alla får ägna sig åt att jaga tag på alla dessa andra som vi behöver ha tag på för att kunna göra vårt jobb...
i detta...i alla dessa sociala kontakter måste vi uppbåda känslomässig energi...social energi...och jag tror att vi har en given kvot av denna...när den börjar tryta då blir vi blase' på att engagera oss mer i andra människor...jag tänker att det kanske inte är medvetet hos oss men vi ändå stänger av...gör oss otillgängliga...knappar ut oss ur våra egna känslomässiga liv..."gått för dagen"....eller i värsta fall..."gått för gott"...

Jag tror ju att det är detta som gör att det inte finns någon som vill någonting längre...för alla har knappat ur sig ur sina känslomässiga liv...omedvetet eller medvetet...utkomsten är den samma...

så tänker jag...
Höstlöv säger: Våra liv kan se olika ut vad gäller förutsättningar & livsvillkor. Ofrivillig ensamhet av partner/vänner finns överallt. Bjud över nån, det är helg!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen