snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-08-26 av Anonym.
Pastor Christer From talar ut
Hej systrar och bröder och en och annan oliktänkande.

Det börjar dra ihop sig till val. Det tycks vara det enda som cirkulerar i samhället i folkmun till Media.
Såg flertalet plakat med olika partier som helt klart är emot demokratin. J visseligen har vi ju åsiktsfrihet i detta landet. Men skrämmande är det alla gånger. Men att äta kebab och och jubla när Zlatan gör mål det är helt okej oavsett vilken åsikt man har eller inte har. Så vad är egentligen svenskt. Hur som helst blir spännande att se vem som kommer leda Sverige i framtiden. Vi lever i en tid som många skulle kalla sista tiden. Kanske är det så.
Låt oss sjunga så här.

Om du någon gång har ägnat dig åt självbefläkelse. Vill jag nu du lyssnar till min väckelse. En svordom i grupp någon gång det stör väl inte gud. Men när det gäller sonens hans så finns det ett förbud. För jesus är vår herre och han kommer aldrig sist. Det säger var apostel och varje evangelist. Du ska alltid lita på herren jesus krist.

Guds frid.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-08-26 av Anonym
Varje svordom stör Gud.

Matteus 12:34Svenska Folkbibeln (SFB)

34 Huggormsyngel, hur skulle ni som är onda kunna tala något gott? Vad hjärtat är fullt av, det talar munnen.

Matteus 12:36-37Svenska Folkbibeln (SFB)

36 Men jag säger er att för varje onyttigt ord som människor talar, skall de stå till svars på domens dag. 37 Efter dina ord skall du frias, och efter dina ord skall du fällas."

Gud välsinge dig.
Anonym
#2. Publicerat 2014-08-26 av Anonym
Så sant broder.. Så sant.
snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen