Dafred säger: Ha en välsignad helg, alla ni på KD :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-08-18 av Anonym.
Skriva med en åt gången? Eller?
Vad är det bästa? Ska man skriva med en åt gången och försöka lära känna varandra, eller ska man skriva med flera som verkar intressanta? I vanliga fall (IRL) lär man ju känna en i taget förstås, men hur ska man göra på en sån här sida? Vad tycker ni?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-08-18 av Anonym
Vad är det bästa? Ska man skriva med en åt gången och försöka lära känna varandra, eller ska man skriva med flera som verkar intressanta? I vanliga fall (IRL) lär man ju känna en i taget förstås, men hur ska man göra på en sån här sida? Vad tycker ni?
Har nyligen blivit medlem här så jag har inte hunnit komma in i dejtingdjungeln ännu. Men föredrar en.
Anonym
#2. Publicerat 2014-08-18 av Anonym
Jag är ny här, men kan tycka att man kan ha kontakt med flera i början, men om ett ömsesidigt intresse uppstår bör man hålla sig till en.
Anonym
#3. Publicerat 2014-08-18 av Anonym
Läste nånstans att män tycker det är OK att ha kontakt med flera samtidigt, och att kvinnor väljer "en i taget". Säkert finns det undantag! Ibland har jag fått meddelanden från män jag har kontakt med, men där ingenting stämmer - och då tror jag att han har förväxlat mig med någon annan han har kontakt med. Har hört samma sak från en kompis också. Hon fick ett meddelande från en man där han undrade hur det var med hennes sjukdom, det var bara det att hon definitivt inte hade just den sjukdomen. Hur jag gör? Ja, jag är ju kvinna, så här är det en i taget som gäller!
Anonym
#4. Publicerat 2014-08-18 av Anonym
Hej
Jag skriver alltid till en i taget, för det är lättast så.För då slipper jag risken, att skicka till fel person.
Jag tycker att du skall göra det som känns bäst för dig själv.
Colin
Anonym
#5. Publicerat 2014-08-20 av Anonym
Tycker det är okej att skriva till flera. Men när man träffar varandra och ringer tele på ganska fina känslor nivå. Tror jag det är bättre med just 1. Anser det är lite elakt att slösa tid på en, om den en inte är den rätta, på så sätt på respekt nivå, är det vettigt att ha flera. Annars är det bra att man får flera vänner, det är det det ska handla om riktig vänskap, inte svart/avundsjuka. Men som sagt tror på en respektabel nivå... Men vill vissa göra annat är det helt okej för mig, huvudsaken man vet vad man gör, å mår bra.
Anonym
#6. Publicerat 2014-08-23 av Anonym
Tack för era svar! Ja var och en får gå till sitt eget hjärta :-)
Anonym
#7. Publicerat 2014-08-23 av Anonym
Ja förra gången jag var med i KD försökte jag skiva till en åt gången känns väl egentligen bäst så. Men nu skriver jag med flera åt gången, rätt eller fel vet jag ej har egentligen inget klart svar, man får ju göra det som känns eller är bäst!
Anonym
#8. Publicerat 2014-08-24 av Anonym
Har vid flertalet tillfällen råkat ut för att bli ratad av tjejer som haft flera pågående konversationer.
Lite dubbelt det där, har själv råkat ut för att inte få svar från den första jag skrivit till och då gått vidare och fått kontakt med någon annan när plötlsligt den första hör av sig. Har då försökt att först ta reda på vart den andra kontakten jag har är på väg åt för håll. Inte helt enkelt.

Det värsta är när man etablerat så pass bra kontakt att man ska ses och tom. pratat i telefon ett tag när blixten plötsligt kommer och man blir "bortkastad", den känns!
Jag har nyligen varit med om det inte mindre än 3 tillfällen på väldigt kort tid!

Överväger att ge upp nätdejting just pga. sånt, är man lite sensetiv är det lätt att ta åt sig och ta det som att "alla andra är bättre än dig". Att mata den känslan med motgångar gör det inte lättare.
Att få ett vänligt avslag tidigt är bättre än att inte få svar alls eller bli bortvald av någon man faktiskt etablerat kontakt med.
Tror att det är lättare att läsa personer i verkliga livet men då var det ju det där med att våga gå fram, fråga och om det ens finns några att göra det med.

Mina fem ören...
Anonym
#9. Publicerat 2014-08-25 av Anonym
Har vid flertalet tillfällen råkat ut för att bli ratad av tjejer som haft flera pågående konversationer.
Lite dubbelt det där, har själv råkat ut för att inte få svar från den första jag skrivit till och då gått vidare och fått kontakt med någon annan när plötlsligt den första hör av sig. Har då försökt att först ta reda på vart den andra kontakten jag har är på väg åt för håll. Inte helt enkelt.

Det värsta är när man etablerat så pass bra kontakt att man ska ses och tom. pratat i telefon ett tag när blixten plötsligt kommer och man blir "bortkastad", den känns!
Jag har nyligen varit med om det inte mindre än 3 tillfällen på väldigt kort tid!

Överväger att ge upp nätdejting just pga. sånt, är man lite sensetiv är det lätt att ta åt sig och ta det som att "alla andra är bättre än dig". Att mata den känslan med motgångar gör det inte lättare.
Att få ett vänligt avslag tidigt är bättre än att inte få svar alls eller bli bortvald av någon man faktiskt etablerat kontakt med.
Tror att det är lättare att läsa personer i verkliga livet men då var det ju det där med att våga gå fram, fråga och om det ens finns några att göra det med.

Mina fem ören...
Tror det där problemen lätt kan uppstå tyvärr. Jättetråkigt när det händer...men försök tänk att då har inte rätt person dykt upp än :-)
Anonym
#10. Publicerat 2014-08-25 av Anonym
Jo, det gör jag eller mer som "Synd, hon gick precis miste om en riktigt go kille.". ;)
Och som sagt, det var nog inte meningen att det skulle bli något.
Trots det investerar jag ju min tid i att svara och driva det, någonstans är det just det att bli bortvald som svider lite mer. Men... kanske bättre att låta det trubba av känsligheten men med risken att kanska anamma samma sätt själv?
Dafred säger: Ha en välsignad helg, alla ni på KD :)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen