Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2014-07-21 av Anonym.
Världens regering skapar självmord.
15% av de som har skitzofreni som jag har tar självmord. Den siffran kommer höjas tack vare folks naiva syn, att sådana som jag är orsaken till problemen i Sverige. Pengar propaganda är det folk sväljer. Därför är det inte en valfråga att vi sjuka hamnar i kläm och bokstavligen tar självmord. Tydligen är det viktigare med andra saker, som FI, å arbeten som inte går att trolla fram. Folk ursäktar sig med att det är inte mitt fel, utan jag gjorde som chefen sa. Skulle gärna vilja se hur det skulle vara om någon på F-kassan gav avslag till en anhörig, sedan skulle den personen som fick avslag tar självmord. Vem som helst skulle få bli deprimerad. Men eftersom de inte har sätt mig, så tänker de totalt tvärt om. De som inte känner mig, är jag bara luft för.

Sen har mänskligheten mage nog att stå kalla sig god och vara stolt i vardagen för de har gjort något bra, jag vill ställa frågan varför då? Vad har man att vara stolt över, om man stödjer andra och skiter i såna som mig som är på bristnings gränsen mentalt, står och pekar på det finns onda människor, därför ska jag plågas. Skulle det inte gällt pengar och det vore moral, hade skatten höjts för jaga fuskare. Men eftersom det handlar om pengar så stryper man mig och andra. Sedan skiter man i oss för att rösta på folk som FI eller annat parti, eftersom det är det som är det viktiga, inte de sjukas överlevnad. Jag hade inte velat levt idag om det inte varit för min familj + några få vänner. Jag hade varit död om Gud inte räddat mig! Flera gånger under livet! Jag kallar det inte tur... Det är sanningen.


Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2014-07-21 av Anonym
Skulle jag inte haft så roligt i livet med alla som jag har träffat under livet, hade jag inte heller levt. Det var min fokusering, försök vara glad och god så gott det går varje dag, ända sedan jag var 8-9 år. Det fanns inget rum för annat. Den skitzofreni jag har, enligt senaste forskningen, är svåra livs erfarenheter, det är en utlösande faktor, det handlar inte enbart om genetiska saker. Jag är sjuk för den ondska andra utsatt mig för, för de plågor de utsätter andra för. Men istället för kasta in handduken och själv bli totalt ond. Så mötte jag skiten med ett smile och kärlek(eller mindre), å många gav mig saker tillbaka. Men de som utsatte mig för saker, fortsatte göra det fast jag gick ned på knä när jag inte gjort något, å säga snälla jag har inte gjort något kan vi inte vara vänner, det möttes av spott i ansiktet och det var inte bara barn det var andra vuxna med. Därför har jag hallucinatiner idag, därför är jag sjuk idag.

Livet tog sin vändning lite granna, då min kusin Andreas kom till skolan för prata lite med en del. Då var jag 11-12 år eller så. Därför har jag alltid varit lojal till de vad staten betraktar som onda och anledningen till Svenska fallet. För mig är inte alla som inte kan sköta skolan, onda och ska betraktas som pest. För mig är dem värda hjälp. Därför för mig är alla fortfarande värda någonting. En 11-12 åring har större mod och vett en en del vuxna!
Anonym
#2. Publicerat 2014-07-21 av Anonym
Att ett barn visar kärlek eller annat för andra som inte belönas, är en början till ondska eller psykisk sjukdom. Det är extremt viktigt för ett barn att få kärlek i ord och kramar och att man menar det. Annars bli det problem i livet. Det handlar inte endast om val och hur man föddes genetiskt, det handlar om ens omgivning med. Men varför jag själv inte är ond, när jag har haft all anledning till det, är för att jag vill inte utsätta någon annan för det jag har blitt utsatt för, jag vill inte utsätta någon annan för de saker andra har blitt utsatt för.
Anonym
#3. Publicerat 2014-07-23 av Anonym
Om någon undrar så visar jag min sjukdom nu, för jag har inget hopp eller någon plan att ha en tjej just nu.
Delvis är det för att mänskligheten dömmer en och är rädd för den sjukdom jag har, trots att tillexempel i min stad finns det inte en enda farlig med skitzofreni. De som skapar problem är de med alkohol och andra saker oftast, dem är folk inte rädda för, dem frågar man inte är du farlig. Jag har märkt det att det är ingen positiv respons man får att vara sjuk, därför lämnar jag ut mig sjukdom här, även om folk står pekar och säger saker. Ni vet nu en del hur det är med mig och andra som behöver hjälp men inte får det, det gäller inte mig utan hela i hela Sverige. Nu vet ni en del att vi kan vara goda och skriva bra trots sjukdom.

Möjligen i framtiden då jag mår bättre, kan jag söka igen efter en tjej, men om jag har kvar denna sjukdom vilket till 99% säkert att jag har livet ut, så är det de ända kvinnor som kan accpetera mig de som jobbar med psyk sjuka, eller de som har någon slags sjukdom själv. Plötsligt har siffran om chansen att träffa rätt reducerats till mirakel... Men det är okej nu, det behövs ingen tjej. Jag känner inte att jag behöver leva som 99% av er andra här, att man måste göra saker ständigt för accepteras av varandra. En gång såg jag ett ansikte på två månader, å det var mat leverans killen. 1 person, på det sättet är jag stark, men det är just för jag mår inte dåligt av att känna mig misslyckad, för att jag inte gör det alla andra gör, för det är vad jag möter ständingt av människor trots att jag är sjuk, att jag ska göra som andra gör fast det inte är möjligt.

Det jag mår dåligt av är hårda människor, kalla, jag kan inte lära en hel värld den värme jag hade till andra innan sjukdomen tog över till 100%, speciellt inte om världen inte vill. Den värme jag gav innan sjukdomen tog över är inte möjlig att ha så länge jag är sjuk. Det spelar ingen roll om jag är skådespelare och har ett hårt skal om jag vill som ingen kan ta sig igenom, den arbetar jag att få bort, för jag behöver inte gömma det fina sidor jag hade och känsliga för psykopatiska mobbare och annat vanligt ont folk, jag vill inte leva i skydd i känslor, för människan klarar inte av en person som är känslig eller vill ge värme till andra. Jag vill kunna vara konstig och sjuk utåt som jag inte klarat av att visa i 20+ år, utan få svåra hallucinationer pga människors ondska och dömmande. Därför klarar jag inte av ett normalt liv nu.
Anonym
#4. Publicerat 2014-07-24 av Anonym
Om jag var ute och gick. Då en person kommer fram till mig, han ser farlig ut. Han ska råna mig, han säger ge mig dina pengar. Men det är min rättighet i detta land att ha pengar som person utan att någon förstör det för mig, du begår ett moraliskt brott säger jag. Det bryr jag mig inte om säger han som ser farlig ut. Inte säger folk till mig att du måste förstå den farliga personens sits, han svälter, han har haft alla problem i livet man kan ha, inte säger folk till mig det att jag inte förstår och blir lite små sura. Inte säger folk till mig att jag har blitt negativ som person för att jag blitt utsatt för detta. Inte säger folk till mig du får inte göra motstånd för det är fel att försvara sig i dessa lägen. Det är min rättighet att behålla det jag har eller får och får stå emot enligt lag och förnuft.

Det verkliga problemet jag lever i nu är att. En person kommer fram till mig, han har haft ett perfekt bra liv och ser snäll ut, han har en bra kostym och dyra kläder. Han säger till mig, du där, jag anser inte du har rätt till pengar för jag säger att du inte är sjuk, trots vad familj, vänner och läkare säger. Jag kan ta pengar av dig med om jag vill säger personen. Men han går in och tar ifrån min rättighet som person i detta land att få hjälp, den hjälp alla dessa människor som säger jag har rätt till hjälp och betalar skatt för. Han har dessutom argumentet att han har staten på sin sida och lagligt stöd, samtidigt går han emot läkare som är utsedda och betalda av staten för att hjälpa folk för de har rättigheter. Men tills sist börjar jag försvara mig och säger, men det är min rättighet som medborgare i Sverige, det jag får skulle även du få om du vore i min sits. Jag börjar göra självförsvar för det handlar om mitt liv och rättighet, jag börjar prata om det och visar folk som inte varit där under mina svåra stunder, för alla fick inte se det bevis om mig. Men en del anser att man måste göra detta, å att detta är inget fel. Det är staten, å staten har alltid rätt för den har makten och regler. För krydda till det extra varför min rättighet kränks, är för jag har erbjudits vård, men för personen med kostymen så är den vård som läkare gett som plan för mig, ett friskhets erkännande, även om det är skrivet 100% nedsatt arbetsförmåga.
Anonym
#5. Publicerat 2014-07-24 av Anonym
Problemet är om man påpekar detta, att hur vore det om staten och människans rättigheter inte fanns. Vi säger att det är anarki i världen, djungelns lag är ett annat sägande. I princip så kan likaväl farliga tjuven likaväl ha rätt. Det jag menar är att det handlar inte om stat eller styre eller vad som behövs. Det handlar om vad jag har rättighet i vad som är gott, Det handlar om att vi människor kallar oss civilisation och det betyder något. Jag menar på att en man i kostym som arbetar för staten, kan trampa på ens rättigheter som person likaväl som en farlig tjuv kan göra.
Det är tuffa tider, men jag oroar mig inte för att den tuffa tiden, jag oroar mig för vad vi är för civilisation, om vi ger efter till tankar som anarkistiska barbarer har, istället för stödja den person som rättigheter kränkts för.
Anonym
#6. Publicerat 2014-07-24 av Anonym
När Darwenism och Ateism sprider sig så får jorden även skörda dess ondska.

Kristna måste stå upp och visa sann vetenskap och vad Gud säger.
Anonym
#7. Publicerat 2014-07-24 av Anonym
När Darwenism och Ateism sprider sig så får jorden även skörda dess ondska.

Kristna måste stå upp och visa sann vetenskap och vad Gud säger.
Det är det du visa med de 7 skålarna, vi kanske har lite olika tankar med det, men för mig visar det att vi är inne i en tid då vi måste ta ansvar för varandra och den planet vi lever på. Jag själv är för en total förändring, nytt system ska införas. Men jag äger ingenting, så jag förlorar ingenting. Det är omöjligt när folk ser att man förlorar något själv, men ser dem att jag förlorar något, kan de inte relatera till det om de själva vinner på att att jag förlorar något. Det är en värld i kris, där man inte ser vad man vinner som helhet, men bara ser förluster. Man kan inte lyssna på det som är nytt, utan man ständigt lever i det förflutna, vad är folk rädda för?... Är det en skam att man har haft fel tidigare, eller är det bara ilska att man vill visa sig vara större en andra, för ingen erkänner det?

Om jag en dag blir frisk, kommer jag jobba med människor, runt psykolog hållet, eller annat liknande. Problemet är att idag är så många deppiga, för folk försår inte att det gäller ta hand om sig själv, genom att göra saker för andra. Det handlar inte om att ställa sig på fabriks golvet för känna att man tillhör en god grupp. Det jag gör nu som sjuk när jag talar om saker, när jag ställer upp för folk mentalt genom nätet, det är min stolthet, jag har väldigt svårt för att ta emot beröm, ibland blir jag arg för jag tror att det är hån, vet inte varför det är så, det är något gammalt. Kanske jag borde gå på hypnås för lösa det.
Anonym
#8. Publicerat 2014-07-25 av Anonym
Det är den sista tiden.

Har du blivit mobbad?
I så fall kan det ha att gröa med det, du vågar inte ta till dig beröm, p.g.a att du har blivit mentalt nedslagen.
Så som en hund som blivit misshandlad av ägaren knappt vågar göra något..

Jag har svårt att ta emot beröm p.g.a att jag blev mobbad, men också för att jag vill inte ha någon ära, utan den ger jag till Gud som är värdiga Lovet, Priset, och Äran i all Evighet! halleluYah amen! :D
Anonym
#9. Publicerat 2014-07-25 av Anonym
Det är den sista tiden.

Har du blivit mobbad?
I så fall kan det ha att gröa med det, du vågar inte ta till dig beröm, p.g.a att du har blivit mentalt nedslagen.
Så som en hund som blivit misshandlad av ägaren knappt vågar göra något..

Jag har svårt att ta emot beröm p.g.a att jag blev mobbad, men också för att jag vill inte ha någon ära, utan den ger jag till Gud som är värdiga Lovet, Priset, och Äran i all Evighet! halleluYah amen! :D
Jo det är den sissta tiden, men det är bra bit kvar, mycket som ska ske osv. Jag kommer nog dö normalt, som alla andra här på KD.

Jag har blitt mobbad, rejält mentalt. Men det är för mig inte vågar, det är en ilska, en inre fråga säger, varför ljuger du för mig, jag blir arg, Men jag har alltid gått därifrån då det händer, jag undviker problemet, jag är rädd för mig själv snarare. Istället för ställa någon mot väggen å fråga, så vet jag att jag inte tror på svaret ändå, så jag går iväg gör annat. Samma sak varje gång, utan att jag vill ha det såhär, jag vill tro, men det är något jag ser. Det jag mistänker är att jag inte gillar beröm från hårda människor som har skal, å logiskt så är det så mobbare är, ondska är knappast mjuk. Så det kan ha med det att göra. När jag tänker efter kan det vara så att jag inte VÅGAR lita på någon som är en liten hårding, att det är ärligt, att vara lycklig över något sedan för att bli helt mentalt krossad kan vara tuft antar jag... Jag har nog inte ens velat erkänna detta förens denna vecka att det är såhär, annars jag bara bryr mig inte och gör annat...

Härlig inställning att ge beröm åt någon annan. Själv är jag lite så att jag ger mig beröm efter vad jag gör för andra.
Anonym
#10. Publicerat 2014-07-25 av Anonym
Vad bra du skriver, Night goblin! En sak har jag dock en invändning emot. "Djungelns lag", även kallad "Den starkes rätt" eller "Socialdarwinism" (kärt barn har många namn) har ingenting med anarkism att göra. Den är tvärtom de konservativas idé. Jag tror att väldigt, väldigt få anarkister skulle anse, att någon har rätt att råna dig. Tanken att makt är rätt tillhör som sagt istället de konservativas ideologi. Och de rödgröna är inte så mycket bättre de heller. De båda blocken har haft åtskilliga decennier på sig att stoppa mobbingen, men ingenting händer. Varför då? "Vi har inte resurser", säger de. Struntprat! De har polisiära resurser för att t.o.m. bekämpa organiserad brottslighet, så visst kan de stoppa mobbingen. Sanningen är istället att de inte prioriterar detta. Det har de aldrig gjort. Frågan är om de ens skulle vilja stoppa den. Rösta bort dessa parasiter ifrån maktens korridorer! /Mvh
Aquilina säger: Den Stora Älgvandringen gillar jag. Vara i nuet i skogen, där fast samtidigt här hos mig. En fin start på våren.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen