Rosie säger: Hej! Herre, vad önskar du av mig idag, vem vill du jag ska hjälpa, be för speciellt? Herren längtar efter hängivna hjärtan! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

KristenDate
Skapat 2024-01-11 av KristenDate, man, 49 år, Stockholms län.
KristenDate.se har fått en ny webbplats
Idag har vi lanserat en helt ny version av KristenDate.se. Den nya webbplatsen är responsiv, vilket innebär att den automatiskt anpassar sig till den enhet du använder. På så sätt kommer den att fungera optimalt oavsett om du öppnar webbplatsen via en dator/Mac, surfplatta eller mobiltelefon.

Användarsökningen har också uppgraderats så att den nu kommer ihåg dina sökpreferenser från gång till gång. Dessutom kan du enkelt rotera bilder som ligger fel via användarprofilen och i bildgalleriet. En snabbmeny/snabbväg till de viktigaste sociala funktionerna har också skapats, med indikatorer som snabbt visar om du har fått ny post, nya gillanden, vänförfrågningar och besök på profilen.

Samtliga funktioner på "nya" KristenDate har också fått en visuell uppgradering.

Vi tar gärna emot feedback på den nya webbplatsen, både ris och ros uppskattas mycket!

Vänliga hälsningar
KristenDate

Svar på inlägg

Marie
#1. Publicerat 2024-01-11 av Marie
Jag gillar verkligen den nya layouten – den är både snygg och gör navigeringen mycket enklare. Det är tydligt att teamet har lagt ner mycket arbete för att förbättra användarupplevelsen, och jag uppskattar verkligen resultatet. Det känns som att sidan har fått en fräsch och modern touch.

Tack för att ni fortsätter att göra KristenDate.se till en trevlig plats att vara på
KarinW
#2. Publicerat 2024-01-11 av KarinW
Med den här uppdateringen försvann möjligheten att klicka "sista sidan" näst längst upp efter trådstartarens inlägg. Tar ni itu med forumet också, som att lägga nya inlägg först och inte sist?

Nu är det ju jobbigare att behöva scrolla ner för att klicka på sista sedan scrolla ner en gång till för att se senaste inlägg. Nytt bättre forum på väg?
Vida vyer
#3. Publicerat 2024-01-11 av Vida vyer
Alltid bra med uppfräschning! Men forumet verkar ha problem eller så är det bara jag. Jag kan inte svara på inlägg. Försökte kringgå eftersom det gick att svara på det inledande inlägget. Så jag kopierade in texten till följd av att inget jag skrev kom med, bara det inledande inlägget i repris. I övrigt är det bra!
SweKiwi
#4. Publicerat 2024-01-11 av SweKiwi
Bra med en uppdatering och uppfräschning!

Dock vet jag inte om forumdelen är förbättrad, mer än att den nu verkar vara mobilanpassad. Det verkar vara samma gränssnitt när man skriver inlägg. Och jag ser att vissa äldre inlägg har fel vid citeringar: »Dubbelciteringar«, alltså att någon har citerat i ett citat, tycks vara borta. Och vissa vanliga citat är borta.

Det gör äldre inlägg svårtolkade.

Frågan är om detta är något som kan åtgärdas i efterhand, eller om forumdatabasen redan är omgjord till det nya formatet och därför inte kan backas.

/ Kiwi
KristenDate
#5. Publicerat 2024-01-11 av KristenDate
Med den här uppdateringen försvann möjligheten att klicka "sista sidan" näst längst upp efter trådstartarens inlägg. Tar ni itu med forumet också, som att lägga nya inlägg först och inte sist?

Nu är det ju jobbigare att behöva scrolla ner för att klicka på sista sedan scrolla ner en gång till för att se senaste inlägg. Nytt bättre forum på väg?
Hej!

Vi har nu lagt till navigering både högst upp och längst ner i kommentarerna till ett foruminlägg.

Vänliga hälsningar
KristenDate.
KristenDate
#6. Publicerat 2024-01-11 av KristenDate
Alltid bra med uppfräschning! Men forumet verkar ha problem eller så är det bara jag. Jag kan inte svara på inlägg. Försökte kringgå eftersom det gick att svara på det inledande inlägget. Så jag kopierade in texten till följd av att inget jag skrev kom med, bara det inledande inlägget i repris. I övrigt är det bra!
Hej!

Vi lyckas tyvärr inte reproducera felet du beskriver här; allt fungerar som det ska när det gäller kommentering av foruminlägg hos oss.

Vänliga hälsningar
KristenDate.
KristenDate
#7. Publicerat 2024-01-11 av KristenDate
Bra med en uppdatering och uppfräschning!

Dock vet jag inte om forumdelen är förbättrad, mer än att den nu verkar vara mobilanpassad. Det verkar vara samma gränssnitt när man skriver inlägg. Och jag ser att vissa äldre inlägg har fel vid citeringar: »Dubbelciteringar«, alltså att någon har citerat i ett citat, tycks vara borta. Och vissa vanliga citat är borta.

Det gör äldre inlägg svårtolkade.

Frågan är om detta är något som kan åtgärdas i efterhand, eller om forumdatabasen redan är omgjord till det nya formatet och därför inte kan backas.

/ Kiwi
Hej!

Vi har just gjort en anpassning i citatmodulen på forumet. Hoppas att äldre inlägg med citat nu visas korrekt. Var vänlig och ge oss återkoppling om du ser några inlägg som fortfarande visas felaktigt.

Vänliga hälsningar
KristenDate
Anonym
#8. Publicerat 2024-01-11 av Anonym
Hej var tog bloggen/bloggarna vägen?
Kapten
#9. Publicerat 2024-01-11 av Kapten

Ärligt talat så är det första intrycket chock. Den gamla sidan hade en mycket fin överblick av allt, som nu har försvunnit. Så snart man kom in såg man allt, medan sidan nu pryds av en stor bild av ett par stora påträngande ansikten som inte tillför något och man måste veva ner till innehållet. Vad man än gör och i vilken flik man nästan än är i kastas detta halvhånglande par över en, det stör och förstör, och det varje gång, det stör ju ut innehållet. När jag klickar på forum eller annat vill jag inte att dessa nyllen skall ta hela platsen, nu gör de det och man måste veva ner, hela tiden veva ner till innehållet.

Överblicken är borta. Innan var allt så enkelt att navigera. Den nya layouten skall väl vara flashig, men har försämrat användarupplevelsen.


Kapten
#10. Publicerat 2024-01-11 av Kapten

... och antalet tecken man kan skriva har minskat kraftigt eftersom rutan inte ville spara?

Man hade t.ex. rubriker direkt, som nu döljs mycket under ”Socialt”, som skapar ett extra steg som förstör användarupplevelsen. Nu har man ingen överblick över post, gilla, vänner, favoriter eller annat. Innan hade man i varje fall i datorversionen en fin matris över vänner, favoriter etc, men nu har man extra stora bilder och har ingen överblick. Bilder o text har blivit löjligt stora, är detta en sida för personer med medicinska behov? Det finns människor som inte lever i ett appfängelse utan använder riktig dator.

Megafonen hade man behövt ha överblick över alla aktiva meddelanden, men det kom inte med. Allt känns simmigare. Efter att ha botaniserat syns inga förbättringar. Ju mer jag tittar desto sämre är det. Innan kunde man se sina egna megafoninlägg 10 åt gången, nu är det 5, med konstigt stora radavstånd. Slumpmässigt utvalda är fortfarande inloggade ofta mer än 6 månader sedan. Jag testade att blockera nån för att avblockera och det kan man inte heller. Bloggen har försvunnit. Och landets regim vill ha krig, fast det kanske man inte skall lasta KD för.

Rosie säger: Hej! Herre, vad önskar du av mig idag, vem vill du jag ska hjälpa, be för speciellt? Herren längtar efter hängivna hjärtan! Hälsn Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen