Lilla snöflingan säger: Tack för uppmuntran igår, Rosie! =) Fick avstå svar iom alla 2a inlägg! ^.^ (blir dock lätt som me Bibeln: svårt att förstå om inte allt blir läst ; )
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-12-08 av Anonym.
Stäng detta forum Nu!
Ett meddelande till admin.

En ström av fula personliga påhopp och återkommande falska anklagelser florerar, det är inte ett gott klimat på ett forum. Rent förtal i vissa avseenden.

Stäng ner forumet omedelbart!

Svar på inlägg

BoazNovax
#1. Publicerat 2023-12-08 av BoazNovax
NEJ!
Att lära sig hantera konflikter är en del av vår utveckling.
Om vi ska eliminera konflikter, då skulle var och en behöva sitta på en öde ö, utan tillgång till internet.
Rosie
#2. Publicerat 2023-12-08 av Rosie
Hej! Det kanske är något att fundera allvarligt på. Det står kristen överst. Och det blir en chock att komma hit. Läste att en man använde det till sin egen skadeglädje och spred ut det. Stäng allt i stället och låt inte någon dra Jesus ner i mörkaste lorten. Den helige Ande har nog varit bedrövad länge om inte Guds vilja presenteras. Den står i Bibeln.
Mvh Rosie
Roffe
#3. Publicerat 2023-12-08 av Roffe

Detta med hatet är redan förutsagts i Guds Ord!


8 Men allt detta är bara början på födslovåndorna.

9 Då ska man utlämna er åt lidande och döda er, och ni kommer att bli hatade av alla folk för mitt namns skull. 10 Och då ska många komma på fall, och de ska förråda varandra och hata varandra. 11 Många falska profeter ska träda fram och bedra många, 12 och eftersom laglösheten ökar kommer kärleken att kallna hos de flesta. 13 Men den som håller ut till slutet ska bli frälst.


SweKiwi
#4. Publicerat 2023-12-08 av SweKiwi
Att stänga ner forumet känns väldigt drastiskt.

Däremot hade det varit bra om forumet fick en moderator eller kanske flera. Jag förstår om inte företaget bakom vill lägga pengar på att anställa någon för detta uppdrag, men kanske kunde de utse någon/några användare som fick detta uppdrag? Någon/några som många känner förtroende för?

På önskelistan har jag också att användare inte ska kunna radera sina forumtrådar på egen hand. Det är många och långa diskussioner som har gått förlorade för alltid, för att någon verkar ha haft en dålig dag.

Till sist: Är det någon som menar att det förekommer brott, exempelvis förtal, så rekommenderar jag att sådant polisanmäls.

/ Kiwi
Huldah
#5. Publicerat 2023-12-08 av Huldah

Detta med hatet är redan förutsagts i Guds Ord!


8 Men allt detta är bara början på födslovåndorna.

9 Då ska man utlämna er åt lidande och döda er, och ni kommer att bli hatade av alla folk för mitt namns skull. 10 Och då ska många komma på fall, och de ska förråda varandra och hata varandra. 11 Många falska profeter ska träda fram och bedra många, 12 och eftersom laglösheten ökar kommer kärleken att kallna hos de flesta. 13 Men den som håller ut till slutet ska bli frälst.


Ja det har Jesus förutsagt o även att det ska bli värre än på hans tid.
"Har dom förföljt mig, ska de förfölja er."
Klokt att bygga upp en stark tro nu, så man kan stå emot o förbli trogen!
BoazNovax
#6. Publicerat 2023-12-08 av BoazNovax
Det där att det skulle förekomma hat här, är väldigt överdrivet.
Vi kan vara råa och sarkastiska i vår ton. Men det betyder inte att vi hatar varandra.
Se hur brutalt rå och rättfram Jesus var i sin ton till fariséerna.
Det är inte samma sak som att han skulle hata dom.

Kapten
#7. Publicerat 2023-12-08 av Kapten
Ett meddelande till admin.

En ström av fula personliga påhopp och återkommande falska anklagelser florerar, det är inte ett gott klimat på ett forum. Rent förtal i vissa avseenden.

Stäng ner forumet omedelbart!

Mja, nja, njae, vänta nu, visserligen är detta en dejtingsida (japp, sant) för folk som är kristna, men med en del förvirring, eftersom det figurerar en del okristna som skriver här och yppar sin okunskap och beteende, så att andra som inte vet att de som skriver inte alltid är kristna, sedan kan säga ”se så kristna skriver”, men forumet saknar inte all mening. Kristna som kan lite om sin Bibel vet en del om framtiden, och att analysera skeendet i tiden och profetiornas uppfyllelse är ju en kristens stora intresse. Sedan finns en del annat på forumet som vare sig är direkt kristet eller har med dejting att göra, men man skall inte hälla ut forumet med badvattnet.

Enligt din presentation arbetar du ”som kristen samtalsterapeut och skriver en bok om kommunikation på nätet, och är ute och tittar på olika forum hur vi kommunicerar med varandra och om vad. Det är superspännande och jättekul.” Du söker inte heller någon ”partner” som det heter på genderifierad nysvenska.

Behövs det en bok om vad alla vet? Vet inte hur länge du varit här, men resultatet av ditt arbete är hittills att du vill stänga vår möjlighet att kommunicera. Om du menar med ”gott klimat” att alla håller med varandra och ingen säger emot så har du det i t.ex. riksdagen där alla partier enigt med gemensamma krafter drar ner landet i avgrunden.

Visst finns det smörja på forumet men det innebär inte att man skall stänga ner det. Många kommentarsfält på nätet spårar ur efter tre kommentarer men så har vi det ändå inte riktigt här. Det du vill göra är att tysta, och därmed ansluter du dig till den totalitära rörelsen. Du gör tväremot vad man skall göra. Debatt förutsätter olika åsikter och inte att man bara håller varandra i handen och sjunger kumbaya.

Jag kan tipsa om ett otroligt bra kort tal av Rowan Atkinson i dessa censur- och cancel-tider, där han talar emot just det du säger, bl.a. att "The strongest weapon against hateful speech is not repression, it is more speech".

https://www.youtube.com/watch?v=xUezfuy8Qpc&ab_channel=TheChristianInstitute

(har aldrig fattat hur man gör en länk som öppnar i nytt fönster så ni får högerklicka)

Tillit
#8. Publicerat 2023-12-08 av Tillit
Intressant att personen som startade tråden i morse redan är "anonym".....
SweKiwi
#9. Publicerat 2023-12-08 av SweKiwi
Intressant att personen som startade tråden i morse redan är "anonym".....
Ja, jag fick lite fikasmak i munnen.

Och med det menar jag att det smakade lite... mazarin.



/ Kiwi
Kapten
#10. Publicerat 2023-12-08 av Kapten
Ja det var ett kort besök, men mazarinen har ju lämnat redan för en tid sedan, knappast samma eller? Men vi kan förstå att trådstartaren noga gått igenom tråden om jordens platthet med alla 6000 inlägg och måste ha förfasat sig. Jag för egen del vet att jorden är en box, och de som tänker utanför den trillar ut. (Men kolla Atkinsons tal, bra)
Lilla snöflingan säger: Tack för uppmuntran igår, Rosie! =) Fick avstå svar iom alla 2a inlägg! ^.^ (blir dock lätt som me Bibeln: svårt att förstå om inte allt blir läst ; )
Skriv Skriv här Skriv i megafonen