Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-10-08 av Anonym.
Ändra namnet på KD..?

Hej admin. Känner det är väl dags lura på att skifta namn på KD?

"Kristen" Date är väldigt smalt och nischat mot en grupp människor, de kristna obviously, men irl så registerar sig alla typer av profiler med olika trosuppfattningar.
Det finns rutor att klicka i men de funkar inte för forumet. Där är KD "Kristen" Date, som gäller, och då ska man endast diskutera kristna ämnen ur bibelfokus. Avviker man får man tillrättavisning, att det inte är bibliskt/kristen grund. Det blir väldigt märkligt när en liten klick "kristna vippare" sätter agendan åt alla andra. Skapas jobbiga slitningar och meningslösa argumentationer som oftast urartar.

Att KD heter "Kristen Date" ger ammunition till de som vill hålla forumet rent och fritt från annat inflytande, om ni förstår vad jag menar. Det leder lätt till onödig splittring, de som anser sig ha mer rätt än andra att vara på Kristen Date och då tar sig rätten att bestämma vad som ska diskuteras, vilka åsikter som ska gälla, just för att de är kristna. Och de som inte är bibeltrogna men ändå tror på en Gud eller har en annan religion.
De som tror på att informera om världens förfall och vill diskutera aktuella ämnen blir attackerade, för det är inte "kristligt" har jag förstått. Spektrumet är ganska brett på KD.

Om ni inte vill att det ska vara mångfald på KD forum så borde det framgå tydligt i reglerna, att endast kristna är välkomna registrera sig som medlemmar och delta i forumdiskussioner. Blir ju inte det roligaste forumet då, kan jag tro. Och då tackar jag för mig, loggar av och lämnar in peace & love.

Eller helt enkelt ändra namnet så alla trosuppfattningar känner sig välkomna att diskutera livets mening och det som sker i världen mm. Vi sitter ändå alla i samma båt.

En annan lösning kan vara att skapa ett underforum för "kristna only"?
Då är ett problem löst.


Svar på inlägg

Growitz
#1. Publicerat 2023-10-08 av Growitz
Hej Kristendate

Jag vill faktiskt ge en annan bild av vad som händer på forumet som ha kapats av 5 till 6 konspirationskristna som starta tråd efter tråd med sina konspirationsteorier. Allt från jorden är platt, har människan varit på månen tills vaccin och pandemier. Det har rätt ofta varit så att av dom 8 senast diskuterade 1 eller 2 har haft ett kristet tema resten har temat konspiration. Går man sedan emot dom konspirationskristnas världsbild och/eller sätter frågan i ett kristet sammanhang så blir man anklagat att vara hjärntvättat, i maskopi med ondskan och en uppviglare och splittrare
.
denna skärmdump är ett svar av en av dessa konspirationskristna


och detta är en annan

så nej det är inte synd om konspirationskristna som inte tål att blir emotsagda och vi kristna ska absolut inte stoppas i underkategori.
Detta är en kristen dating sida och den ska även i fortsättningen har ett kristet profil.
Detta är mina åsikter om forumet och jag vill ge er en bild som jag anser vara mera sanningsenligt en beskrivningen ovan.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen