Rosie säger: Hej! Tänk, vilken svindlande tanke, vi får nåden att ha allsmäktig Gud till vår egen Fader! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Anonym
Skapat 2023-05-11 av Anonym.
Vill egentligen inte be om hjälp
Egentligen vill jag inte be om hjälp för jag orkar inte längre vara till en belastning för andra människor. Jag har förlorat så mycket av mitt liv och min hälsa de senaste tio åren, och det blir bara sämre och sämre med mitt mående.

Jag tappar bla väldigt mycket energi och lever med hjärntrötthet. Min hals har blivit sämre också de senaste månaderna, och imorgon ska jag gå till en läkare för att kolla upp halsen, men jag vet redan svaret. De kommer inte göra någonting.

Jag känner väl till och har fått höra uttrycken där man har sagt till mig inom vården att "det finns dem som har det värre", "alla människor mår dåligt" och "du ska inte tro att du är något".

Trots detta ber jag om din hjälp att be för mig. Det finns inte mycket glädje kvar i mitt hjärta och min tro håller på att brinna ut (försvinna).

Jag söker inte fysiska lösningar i min vardag eller vad det kanske är för fel på mig.

Jag behöver din hjälp iform av bön, sen får vi se vad Gud gör.

Min hjärna vill så mycket, men kroppen orkar inte.

Tack min vän, hjärta

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2023-05-12 av Anonym
Må Herren Jesus visa sin kärlek och kraft för dig. Jag ber för dig I Jesu mäktiga namn.
Anonym
#2. Publicerat 2023-05-12 av Anonym
Hej och stort tack till er alla som har nått ut till mig i både textform och bön. Det värmer! Gud välsigne er.

Det gick bra hos läkaren idag på vårdcentralen, har tagit lite blodprover. Fick ett väldigt bra bemötande också där idag.

Jag väljer att inte prata för mycket om mina diagnoser och symtom här i forumet. Brev i textform känns bättre när det gäller sådana saker.

Tack för att ni ber för mig. Bön hjälper.
Höstlöv
#3. Publicerat 2023-09-25 av Höstlöv
Hej!

Jag ser dina rader först nu men vill att du ska veta att jag tänker på dig ifall du tittar in. Ja det finns ofta de som har det mycket värre men det är av ringa betydelse. Det är den egna känslan som är viktig.
Jag skulle själv behöva ett stort mirakel i mitt liv just nu. Jag är van att kämpa, har inget val, men även jag tar slut och min hälsa är inte heller den bästa men jag har en glad och positiv grund vilket tillsammans med min tro & energi bär mig även i det svåra.
Jag köpte en ful Hulkenmössa på kul förra året för det känns som att en bara ska orka allt men det finns det ingen som gör.
Jag är inte betalande medlem är bara lite aktiv i Megafon & Forum och inget mer så jag läser/skriver inget f.ö.

Lyssna till Darins låt "Starkare" och lyssna till lovsång även när det är tungt, det ger såväl vila som kraft.
Hoppas detta kan ge dig en del av det du behöver.
Du är inte ensam även när det känns så.
"Du omsluter mig på alla sidor och du håller mig I din hand".
sanningssökare
#4. Publicerat 2023-09-25 av sanningssökare
Hej!

Jag ser dina rader först nu men vill att du ska veta att jag tänker på dig ifall du tittar in. Ja det finns ofta de som har det mycket värre men det är av ringa betydelse. Det är den egna känslan som är viktig.
Jag skulle själv behöva ett stort mirakel i mitt liv just nu. Jag är van att kämpa, har inget val, men även jag tar slut och min hälsa är inte heller den bästa men jag har en glad och positiv grund vilket tillsammans med min tro & energi bär mig även i det svåra.
Jag köpte en ful Hulkenmössa på kul förra året för det känns som att en bara ska orka allt men det finns det ingen som gör.
Jag är inte betalande medlem är bara lite aktiv i Megafon & Forum och inget mer så jag läser/skriver inget f.ö.

Lyssna till Darins låt "Starkare" och lyssna till lovsång även när det är tungt, det ger såväl vila som kraft.
Hoppas detta kan ge dig en del av det du behöver.
Du är inte ensam även när det känns så.
"Du omsluter mig på alla sidor och du håller mig I din hand".
Finns du kvar här? Jag ser också dina rader här först nu. Vill du så tror jag att jag kan hjälpa dig! Hör av dig till mig så skall jag betjäna dig med det jag kan ge! Du skall veta att det finns så mycket man kan göra för sin hälsa, och du ska även veta att det finns ondskefulla åtgärder som ofta förföriskt lurats på oss som jobbar på att fördärva vår hälsa. Se vad Jesus säger till den blödarsjuka kvinnan. Luk. 13:16 Men den här kvinnan, en Abrahams dotter som Satan har hållit bunden i arton år, skulle hon inte få bli fri från sin boja på sabbatsdagen?" År av lidanden men som i ett nu togs bort av Jesus. Han kan än idag! Gud ser ditt lidande han vill inte att Du ska lida!

Eller när Petrus och Johannes efter att Jesus åkt upp till himlen säger till den lame mannen vid sköna porten.
Apg 3:6 "Silver och guld har jag inte, men vad jag har, det ger jag dig. I Jesu Kristi nasaréns namn: res dig och gå!"

Gud kan gå in och göra under, ibland gör han det och ibland inte, jag vet inte varför vissa blir ögonblickligt helade och andra inte. Men han har även gett oss makt att göra gott för vår medmänniska ett under på ett annat sätt. Jag vill göra gott för dig genom det Gud lärt oss mig hur hans skapelse fungerar hör av dig och gör min dag!
Höstlöv
#5. Publicerat 2023-09-25 av Höstlöv
Tack Sanningssökare antar att du mao skrev till mig... Varför skulle jag inte vara kvar?! Finns en och annan trevlig människa här och om inte annat kan en tugga lite med surkartarna i såväl Forum som Megafon.
Jag räds inte vetenskapens mediciner och tar de jag anser mig behöva. Jag vilar tryggt i Guds händer.
Mitt behov av mirakel består av annan karaktär.
Det är snarare så att jag behöver jobba med mina sämre sidor vilket vi ju alla skulle behöva... Så det gör jag just nu för fulla muggar. Busy busy i detta nu.
Ciao & take care.
sanningssökare
#6. Publicerat 2023-09-25 av sanningssökare
Tack Sanningssökare antar att du mao skrev till mig... Varför skulle jag inte vara kvar?! Finns en och annan trevlig människa här och om inte annat kan en tugga lite med surkartarna i såväl Forum som Megafon.
Jag räds inte vetenskapens mediciner och tar de jag anser mig behöva. Jag vilar tryggt i Guds händer.
Mitt behov av mirakel består av annan karaktär.
Det är snarare så att jag behöver jobba med mina sämre sidor vilket vi ju alla skulle behöva... Så det gör jag just nu för fulla muggar. Busy busy i detta nu.
Ciao & take care.
Var det du som startade tråden? Den personen skrev jag till. Men det blev otydligt när jag svarade trådstartaren genom ditt inlägg till den personen.
Höstlöv
#7. Publicerat 2023-09-25 av Höstlöv
Nej jag har ingen aning om vem det är som startat tråden, inte jag. Ville försöka visa mitt stöd då jag vet hur tufft livet kan vara. Samtidigt är jag en fighter så jag viker mig inte utan en rejäl fight.
Personen som startat tråden verkar tyvärr inte må/mått bra. Hoppas hen fått ett uppsving. Jag är en optimist trots allt som tynger.

Ok, så bra att du eg. svarade den som startat tråden. Plocka du bort/korrigera. Vet inte om personen ser det var ju ett tag sedan inlägget skrevs. Tänkte att du eg. menade personen som startade tråden men eftersom du kommenterat mig i Megafon tidigare tänkte jag att du kanske ville yppa ngt igen...
sanningssökare
#8. Publicerat 2023-09-25 av sanningssökare
Finns du kvar här du som startade denna diskusssion? Jag ser också dina rader här först nu. Vill du så tror jag att jag kan hjälpa dig! Hör av dig till mig så skall jag betjäna dig med det jag kan ge! Du skall veta att det finns så mycket man kan göra för sin hälsa, och du ska även veta att det finns ondskefulla åtgärder som ofta förföriskt lurats på oss som jobbar på att fördärva vår hälsa. Se vad Jesus säger till den blödarsjuka kvinnan. Luk. 13:16 Men den här kvinnan, en Abrahams dotter som Satan har hållit bunden i arton år, skulle hon inte få bli fri från sin boja på sabbatsdagen?" År av lidanden men som i ett nu togs bort av Jesus. Han kan än idag! Gud ser ditt lidande han vill inte att Du ska lida!

Eller när Petrus och Johannes efter att Jesus åkt upp till himlen säger till den lame mannen vid sköna porten.
Apg 3:6 "Silver och guld har jag inte, men vad jag har, det ger jag dig. I Jesu Kristi nasaréns namn: res dig och gå!"

Gud kan gå in och göra under, ibland gör han det och ibland inte, jag vet inte varför vissa blir ögonblickligt helade och andra inte. Men han har även gett oss makt att göra gott för vår medmänniska ett under på ett annat sätt. Jag vill göra gott för dig genom det Gud lärt oss mig hur hans skapelse fungerar hör av dig och gör min dag!
Rosie säger: Hej! Tänk, vilken svindlande tanke, vi får nåden att ha allsmäktig Gud till vår egen Fader! I kärlek: Rosie
Skriv Skriv här Skriv i megafonen