Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Gideon I
Skapat 2022-07-17 av Gideon I, man, 67 år, Örebro län.
Sunt förnuft i politiken: AFS eller KD?
Gamla trötta partier behöver bytas ut mot friskare alternativ. Alternativ För Sverige, AFS, är troligen ett förnuftigare val än KD för kristna att rösta på.

Hur mycket av sunt förnuft har KD, som trots "Krist" i partinamnet missbrukar Kristi namn och främjar aborter samt dysfunktionell bidragsinvandring år efter år?

Kristen tro är bra men sunt förnuft i politiken är vad som behövs!

Här är en polis som efter "påskkravallerna" engagerat sig i AFS:

Efter 33 år som polis fick Anders nog: nu kandiderar han för Alternativ för Sverige - YouTube

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2024-02-17 av Anonym
Gamla trötta partier behöver bytas ut mot friskare alternativ. Alternativ För Sverige, AFS, är troligen ett förnuftigare val än KD för kristna att rösta på.
Möjligt att du har rätt där...
Robert Aschberg från Expo som man kan säga tillhör Khazarmaffian och indirekt med den "ryska revolutionen"
Har ju gjort det ganska omöjligt även om de i AFS är rätt så medveten om det geopolitiska spelet. Kan tänka mig att det är ungefär lika hatade i Sverige som Donald Trump i USA är för de flesta svenskar.
De (media bland annat) har ju också lyckats få svenskar att tro att SD är "nazister" när det snarare var socialdemokraterna som var det. KD är ju inget att tänka på...

Personligen så tror jag att Donald Trump är bästa valet för USA i nuläget.
Robert72
#2. Publicerat 2024-02-17 av Robert72
Intressant fråga.
KD stödjer Pride/Hbtq rörelsen.
Kristna troende med konservativa värderingar är splittrade för numera har vi en svensk kyrka som är sönderhärjad av postmoderna och vänstervridna värderingar.
Det kan vi tacka Antje Jackelen för.
Ett litet ljus är att Afs blev invalda i kyrkomötet men det diskuteras nu redan att höja spärren så små partier som Afs och andra uppstickare som utmanar etablissemanget inte får chans.
Kyrkovalet blev en framgång för Afs aftersom storebror SD inte tyckte det var relevant att satsa på det.
Afs har dock andra problem.
Der första är att när man kommer till kritan så sviktar sympatisörer partiet och ger sina röster främst till SD.
Se hur det gick under val 2022 gentemot 2018.
Positivt är att många höga profiler som har tröttnat på SD eftergifter på frågorsom EU,NATO, mRNA vaccinerna och den fortsatta enorma massinvandringen har gått över till Afs.
En av dom vassaste är Roger Richthoff som jobbade i riksdagen för SD som talesman i försvarsrelaterade frågor.
Han blev kuppad av Vinge och Pål Jönsson just i Nato frågan.
Har haft glädje att vara med på en föreläsning med Roger.
Afs bekände aldrig sitt ställningstagande kring hur svenskarna blev stort sett tvingade att vaccinera sig med preparat som aldrig blev godkännda.
Det i sig är en skandal och mycket pekar på att upphandlingarna kring massiva inköp av dessa preparat inte gick rätt till, varken på nationell nivå eller på europeiska nivå.
Det finns inga partier som kräver utredningar när våra gamlingar dog som flugor och dom fick morfin istället för syrgas.
Möjligtvis Elsa Widding som politiskt vilde försöker ifrågasätta Jakob Forsmed (KD) helt öppet i utskottet. Resten är tysta.
Afs försöker framstå som ett parti emot globalism med en officiell ställningstagande att det ska vara frivilligt att vaccinera sig.
Det rimmar dåligt.
Det finns tydliga bevis att WHO är styrda och finansierade av enskilda och inflytelserika makthavare som Bill Gates som har intresse I Big Pharma.
Ursula von der Leyen har varit under utredning eftersom har nekat visa hur upphandlingar med Pfizer/Biontech gick till.
Hennes make Heiko von der Leyen har intresse I vaccinbranschen.
Andrew Bourla och paret von der Leyen umgås privat.
Det och mycket annat luktar korruption och maktmissbruk.
Ja, och vad gör Afs? Som sanna motståndare till EU så kandiderar dom just i EU valet i år.
Inte allt som glittrar är guld....
Robert72
#3. Publicerat 2024-02-17 av Robert72
Glömde länka en video på debatten/interpellationen i riksdagen mellan en undflyende Jakob Forsmed och en argsint Elsa Widding
https://swebbtv.se/w/6vs45si9PpRiS1RhQ64F3c
Davistro
#4. Publicerat 2024-02-18 av Davistro
Man kan undra om Elsa Widdings interpellation i riksdagen gör någon nytta. Dessa fördömda politiker har ingen Gudsfruktan och ingen heder enligt gammal standard. De vet att man gör kariär genom att följa påbudet, inte gennom att göra det som är rätt och riktigt.
Anonym
#5. Publicerat 2024-02-19 av Anonym
Möjligt att du har rätt där...
Robert Aschberg från Expo som man kan säga tillhör Khazarmaffian och indirekt med den "ryska revolutionen"
Har ju gjort det ganska omöjligt även om de i AFS är rätt så medveten om det geopolitiska spelet. Kan tänka mig att det är ungefär lika hatade i Sverige som Donald Trump i USA är för de flesta svenskar.
De (media bland annat) har ju också lyckats få svenskar att tro att SD är "nazister" när det snarare var socialdemokraterna som var det. KD är ju inget att tänka på...

Personligen så tror jag att Donald Trump är bästa valet för USA i nuläget.
Ett problem kan ju också vara att även AFS kan vara indirekt kontrollerade av "Khazarmaffian" Såg en dokumentär för några år sedan där det var en person som infiltrerat en högerextrem rörelse som inte verkade politiskt utan snarare påverkade politiker i USA samt Sverige och SD, de mötte upp några från SD Almedalen. Kan ju vara dessa som gått över till AFS och eventuellt bildat AFS.

Om det är samma familjer som låg bakom "ryska revolutionen och skapade ett blodigt 1900-tal, så kan de ju också skapa event i våran tid. (ormen biter sig själv i svansen)

Som det ser ut idag så kan det ju hända att historien ser ut att upprepa sig
Vi sätter våran tillit till politiker. Vad kan vi göra annorlunda? Guds ord säger "men mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land."
Gideon I
#6. Publicerat 2024-02-22 av Gideon I
Ett problem kan ju också vara att även AFS kan vara indirekt kontrollerade av "Khazarmaffian" Såg en dokumentär för några år sedan där det var en person som infiltrerat en högerextrem rörelse som inte verkade politiskt utan snarare påverkade politiker i USA samt Sverige och SD, de mötte upp några från SD Almedalen. Kan ju vara dessa som gått över till AFS och eventuellt bildat AFS.

Om det är samma familjer som låg bakom "ryska revolutionen och skapade ett blodigt 1900-tal, så kan de ju också skapa event i våran tid. (ormen biter sig själv i svansen)

Som det ser ut idag så kan det ju hända att historien ser ut att upprepa sig
Vi sätter våran tillit till politiker. Vad kan vi göra annorlunda? Guds ord säger "men mitt folk, som är uppkallat efter mitt namn, ödmjukar sig och ber och söker mitt ansikte och omvänder sig från sina onda vägar, då vill jag höra det från himlen och förlåta deras synd och skaffa läkedom åt deras land."
Kärnan inom AFS utgörs av SD:s tidigare ungdomsförbund med Gustav Kasselstrand i spetsen. Jag håller med dig i sista stycket. "Väl bedit hälften arbetat" är ett Luther-citat.
Anonym
#7. Publicerat 2024-02-22 av Anonym
Hej Robert 72 har alledeles rätt, VAD är det att vara en kristen? Ja till namnet går det tydligen bra men annars är det helt befängt att rusa i väg med världen! Illa. Vi ska skilja oss från världen säger Jesus och han har rätt i allt han vill lära oss att göra på rätt sätt. Hälsn Maria
Gideon I
#8. Publicerat 2024-02-22 av Gideon I
Glömde länka en video på debatten/interpellationen i riksdagen mellan en undflyende Jakob Forsmed och en argsint Elsa Widding
https://swebbtv.se/w/6vs45si9PpRiS1RhQ64F3c
Ett litet parti som knappt alla känner till behöver uppmärksamhet, därför ställer man upp i kyrkoval och EU-parlamentsval. Så jag tror AFS gör rätt i att fokusera på Migrationen, EU och NATO, vilka är frågor där många väljare är överkörda. AFS säger nej till vaccinpass men tar inte ställning i vaccinfrågan eftersom man knappast vinner röster på det då kanske 80 procent av väljarna gick på pandemibluffen. Det är upp till andra opolitiska aktörer att driva den frågan än så länge tills tillräckligt många förhoppningsvis vaknar upp.
Anonym
#9. Publicerat 2024-02-23 av Anonym
Kärnan inom AFS utgörs av SD:s tidigare ungdomsförbund med Gustav Kasselstrand i spetsen. Jag håller med dig i sista stycket. "Väl bedit hälften arbetat" är ett Luther-citat.
Ok, har inte kollat upp det.. vill visserligen säga att de jag lyssnat på är väldigt sunda, så jag utesluter inte att de kan vara ett bra val, definitivt bättre än KD.
Kapten
#10. Publicerat 2024-02-23 av Kapten
Ok, har inte kollat upp det.. vill visserligen säga att de jag lyssnat på är väldigt sunda, så jag utesluter inte att de kan vara ett bra val, definitivt bättre än KD.
KD är inget bra val what so ever. Se tråd om skitpartiet. Att kristen demokratisk samling slutat i fördärvet så här, vem trodde det på 60-talet.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen