snömannen säger: Fördelen är att man kan göra en liten städdag inne när vädret är lite tråkigt! ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2013-10-01 av Anonym.
Tystnaden om SVÄLTMORDET på 1,7 miljoner
Tystnaden om SVÄLTMORDET på 1,7 miljoner krigsfångar

"Efter Tysklands villkorslösa kapitulation den 7 maj 1945 upphörde striderna. Miljoner tyska soldater lade ner sina vapen. De som stridit på östfronten deporterades i hundratusentals till arbetsläger i Sibirien. De som stridit på västfronten samlades ihop i gigantiska läger, som inte utgjorde annat än med taggtråd avgränsade fält. Där skulle de tätt sammanpackade och utan skydd för väder och vind svältas ihjäl!
Allt enligt en generalorder utfärdad av Dwight D Eisenhover - då de amerikanska truppernas befälhavare och sedermera USA:s president. /.../

På detta sätt gick 1,7 miljoner tyska soldater en kvalfull svältdöd till mötes. Och civila som trotsade förbudet att smuggla in "food supplies" riskerade att straffas med döden:

"...Under no circumstances may food supplies be assambled among the local inhabitants in order do deliver them to prisoners of war. Those who violate this command and nevertheless try to circumvent this blockade to allowe something to come to the prisoners place themselves in danger of being shot..."

Agnes Spira var en av de kvinnor som genom "brott" mot denna generalorder straffades med döden. Detta den 31 juli 1945 - nästan tre månader efter den tyska villkorslösa kapitulationen.

Det är inte bara så att segrarna skriver historien. De ser också till att mörklägga sina egna brott."

DSM 4/2013

www.dsm.nu


Tankar och reaktioner?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2013-10-02 av Anonym
Har själv rötter från Tyskland av min mormors far, som flydde Tyskland 1942, han flydde samtidigt som sin bror, brodern ville till Kanada för leta guld, men brodern blev troligen blev ihjälskjuten av tysk ubåt.

Att lämna sitt land och sina vänner samt familj, är ingen lätt sak, han måste varit skitförbannad och kanske rädd när han bestämde sig för att åka till Sverige.
Sedan är det troligt att de var kristna med... Å jag är djupt medveten om uppenbarelse boken och deras lidelser + moral lärning... Så jag gissar att Gud gav han sanningen om det med och därav flydde idiotin...

Vad jag tänker om detta om det nu är sant det du skrev, så tänker jag att min mormors farfars vänner och andra får skylla sig själva, när de valt att få två världskrig och dessutom försökt utplåna Judar och andra grupper av människor. Tragiska är för dem som följt och lyssnat på Guds godhet och gjort vad gud vill för andra.
Andra säger jag bara att så går det när man ignorerar Guds goda vilja för oss alla, slår till dövörat till både goda kristna och Gud, då blir det såhär!! Idioti allt sammans...

Sen har jag kusiner som har typ zigenar gener eller något(har aldrig brytt mig dem är familj och svenskar)...
Vet inte vad jag skulle göra med folk eller länder om de fick för sig att sätta dem i getto, eller sätta dem på tåg till koncentrations läger... Dessa kusiner som försvarat mig och hjälpt mig genom livet och som jag har haft många fina minnen med...
Vill inte tänka vad jag skulle göra för försvara dem... Tur nog behöver jag inte göra det, aldrig mer kommer jag troligen hamna i sån sitvation som kan vara livshotande pga andra, tack Gud för han har öppnat ögonen för mig å valt en väg med andra fredligt och ha liksinnade vänner.
Anonym
#2. Publicerat 2013-10-02 av Anonym
Jag lutar faktiskt till att det som du säger har skett (utan att sätta mig in närmare i ämnet). Eftersom det är helt enligt Vatikanen ( Skökan i Uppenbarelseboken kapitel 17) att förgöra historiskt protestantiska bibeltroende nationer, därför tilläts dessa tyska soldater svälta ihjäl, för att försvaga det historiskt protestantiska Tyskland ytterligare.

Precis som judarna (och många andra utsatta grupper) blev mördade under förintelsen.
Anonym
#3. Publicerat 2013-10-02 av Anonym
Därför ska vi undvika krig. Vi borde vara förståndigare idag men är vi det? Startar vi krig genom att hellre söka splittring än genom att kommunicera?
Anonym
#4. Publicerat 2013-10-03 av Anonym
Det är först och främst Tyskland och tyskarna som under både första och andra världskriget och än idag är offer för de allierades aggressioner, förtal och propaganda.

Den så kallade förintelsen ska vi inte diskutera här. Men så mycket kan jag säga att vi aldrig ska lita på myndigheterna utan alltid själva ta reda på sanningen. Den som är intresserad av "förintelsen" kan läsa ett par inlägg i ämnet på bloggen nationell.nu
Anonym
#5. Publicerat 2013-10-03 av Anonym
Det är först och främst Tyskland och tyskarna som under både första och andra världskriget och än idag är offer för de allierades aggressioner, förtal och propaganda.

Den så kallade förintelsen ska vi inte diskutera här. Men så mycket kan jag säga att vi aldrig ska lita på myndigheterna utan alltid själva ta reda på sanningen. Den som är intresserad av "förintelsen" kan läsa ett par inlägg i ämnet på bloggen nationell.nu
Jag har fortfarande inte fått ett rimligt logiskt svar (har faktiskt inte fått något svar alls) om varför judarna skulle koka ihop förintelsen och sedan bli förintade på riktigt när människor som Garmin kommit dem på spåren.

Ser du inte att det är samma snack som det var i början av 1900 talet, med t.ex. "the Protocols of the learned Elders of Zion"?
Anonym
#6. Publicerat 2013-10-03 av Anonym
Seriöst, du får söka svar på dina funderingar om dessa tabubelagda ämnen på annat sätt. Det här är trots allt en kristen kontaktsida:)
Anonym
#7. Publicerat 2013-10-04 av Anonym
Det är först och främst Tyskland och tyskarna som under både första och andra världskriget och än idag är offer för de allierades aggressioner, förtal och propaganda.

Den så kallade förintelsen ska vi inte diskutera här. Men så mycket kan jag säga att vi aldrig ska lita på myndigheterna utan alltid själva ta reda på sanningen. Den som är intresserad av "förintelsen" kan läsa ett par inlägg i ämnet på bloggen nationell.nu
Vad utmärke nationalister att tala sanningen och inte resten av världen? är det inte konstigt att dom som prata om förintelsen av 1 million tyska krigsfångar i regel neka till den tyska förintelsen av 6 miljoner judar? Vad gör dom tyska som vitna om fångstlägerna i efterkrigstyskland mera trovärdig än judarna som berätta om koncentrationlägrana under Kriget?
Anonym
#8. Publicerat 2013-10-04 av Anonym
Det är först och främst Tyskland och tyskarna som under både första och andra världskriget och än idag är offer för de allierades aggressioner, förtal och propaganda.

Den så kallade förintelsen ska vi inte diskutera här. Men så mycket kan jag säga att vi aldrig ska lita på myndigheterna utan alltid själva ta reda på sanningen. Den som är intresserad av "förintelsen" kan läsa ett par inlägg i ämnet på bloggen nationell.nu
Nazi-Tyskland hade inte behövt anfalla Polen 1939. Det var ingen som tvingade dem. Definitivt inte de allierade som verkligen inte ville ha något nytt krig. I själva verket gjordes långtgående eftergifter till Hitler för att undvika ett nytt krig.
Anonym
#9. Publicerat 2013-10-04 av Anonym
Seriöst, du får söka svar på dina funderingar om dessa tabubelagda ämnen på annat sätt. Det här är trots allt en kristen kontaktsida:)
Det enda jag vill veta är hur du tänker gällande den judehets som rådde 1800/1900 och fram till 1940 i världen. Var judehetsen på den tiden att "de smarta" i samhället höll på att genomskåda dem (judarna) så att de (judarna) var tvungna att iscensätta något som förintelsen eller?

Och nu är återigen de som ser med öppna ögon (som dig själv t.ex.) nära att avslöja dessa judar?

Då borde ju judarna iscensätta något liknande som förintelsen igen då antar jag?

Så när alla koncentrationsläger i USA (och där finns många, som står tomma nu men som har möjlighet att ta emot en ofantlig mängd människor när ekonomin klappar ihop i USA) börjar samla ihop judar (precis som på 1930-40 talet i Europa) så kommer du slita ditt hår och utbrista : NU GÖR DE DET IGEN, SER NI INTE??!!? NU ISCENSÄTTER DE EN NY FÖRINTELSE FÖR ATT FÅ OSS ATT TYCKA SYND OM DEM!!!

Är det ungefär så som du ser på historian?

Som du märker så är jag så nyfiken på hur du logiskt får ihop historian, att jag går så långt att jag spekulerar och till och med försöker lägga ord i munnen på dig.

Så kan du inte snälla bara svara ifall det är ungefär som jag skriver som du tror att historian/världen fungerar?
Anonym
#10. Publicerat 2013-10-04 av Anonym
Vad utmärke nationalister att tala sanningen och inte resten av världen? är det inte konstigt att dom som prata om förintelsen av 1 million tyska krigsfångar i regel neka till den tyska förintelsen av 6 miljoner judar? Vad gör dom tyska som vitna om fångstlägerna i efterkrigstyskland mera trovärdig än judarna som berätta om koncentrationlägrana under Kriget?
Alla folk har nationalkänsla och är helt naturligt mer eller mindre "nationalister", det vill säga har samhörighetskänsla med dem som är av eget kött och blod. Så talade även aposteln Paulus.

Du tänker förmodligen främst på vita nationalister. Det är först och främst de vita europeiska och västerländska folken som drabbats hårdast av förintelsepropagandan. Propagandan om förintelsen används bland annat av EU för att trycka ner europeisk nationalkänsla, som skulle kunna frigöra folken från EU:s diktatur.
Därför sannolikt att de är extra kritiska mot dessa anklagelser, som de allierade använde mot tyskarna i sin krigspropaganda. En propaganda som idag ständigt upprapas av Hollywood och massmedia.

I det sekulariserade Europa sitter den kristna kulturen och påverkan från denna djupt, även hos "ateister".
Den kristna moralen riktar sig utåt mot alla människor. Vissa icke kristna kulturer betraktar däremot utomstående som "orena"eller "underlägsna" (islam), "icke mänskliga" (judendom). Något liknande gäller även för vissa grupper av romer, zigenare. För de icke kristna kulturkretsarna blir moral ofta något man visar inåt mot den egna gruppen och inte utåt. Finns många exempel på detta även om enskilda individer har bättre eller sämre moral än gruppen i stort.

Det finns inga historiker som på allvar ifrågasätter vad som hände med tyskarna, till skillnad mot vad man anklagade tyskarna för. Inga historiker tror på siffran sex miljoner och påstådd avrättning i gaskammare.

Tron på "förintelsen" är det som sagt var Hollywood och massmedia som odlar. Men någon film som tar upp kommunismens brott eller ovanstående svältmord har vi ännu inte sett.
snömannen säger: Fördelen är att man kan göra en liten städdag inne när vädret är lite tråkigt! ;)
Skriv Skriv här Skriv i megafonen