Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2013-05-19 av Anonym.
Sverige - en demokrati eller demokratur?

Är Sverige en demokrati eller demokratur/låtsasdemokrati?

Har du läst eller hört talas om nedanstående nyhet i vanlig massmedia?

Jag lämnar härmed ordet till läsarna:

http://avpixlat.info/2013/05/19/sd-ordforande-avgar-efter-hot-och-vald/

http://www.friatider.se/sverigedemokratisk-ordforande-avgar-efter-terror

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2013-05-20 av Anonym
Artikeln fanns både i Kvällsposten och Aftonbladet så vad vill du komma fram till? Annars tycker jag att vi i väst och sverige har kommit så nära demokrati (folkstyre) som man kan komma. Tyvärr komme det dock alltid finnas folk som använder odemokratiska medel i en demokrati.

http://hd.se/angelholm/2013/05/19/sd-ordforande-hoppar-av-efter-hot/

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=96&artikel=5524111

http://www.expressen.se/kvp/sd-ordforande-avgar-efter-hot-och-vald/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16715639.ab

Här har du dom 4 artiklarna i massmedia som jag kunde hitta så snälla sluta med dett SD MATYRSKAPET att dom stackarna inte syns i "gammelmedia".

Sen kan man ju fråga sig vad som skulle hända med invandranas demokratiska och mänskliga rättigheter om SD fick bestämma i Sverige?
Anonym
#2. Publicerat 2013-05-20 av Anonym
Vänstern vänster om socaldemokratin i Sverige har ju genom EU-projektets kris en möjlighet som kanske inte återkommer på många decennier att välta EU-projektet som är centralt för dem. Min analys ger vid handen att de istället gör sig omöjliga hos arbetarväljare med att maskerade i grupp ge sig på enskilda i Sd(som är lika imot EU som dem) med våld, hot, bränder.
Anonym
#3. Publicerat 2013-05-20 av Anonym
Den 5:e maj 21:06 startade Ösgötakorrespondenten(en av de största lansortstidn.) en nät-fråga:
VEM TYCKER DU SKÖTTE SIG BÄST I PARTILEDARDEBATTEN?

Oväntat många klickade på Åkesson (Sd)
För att tidningen enligt mig tillhör "De tio största svenska tidningarna" som skyddas av de andra nio genom att de inte skriver om varandras "häpnadsväckande manipulerande av sanningen" var det inte konstigt att de försökte manipulera sanningen genom en teknisk ändring en bit in i mätningen så att de som klickade Åkesson möttes av: DU HAR REDAN RÖSTAT.

När de stängde hade ändå 58% valt Åkesson.

Totalt antal röstande 1650 personer.

Jag har lett i bevis att att min tidning beter sig som tidningar i Nordkorea,Vitryssland osv.

MÅNGA troende och medlemmar på Kristen Date ÄR BLÅÖGDA OCH LITAR PÅ ATT DE PRENUMERERADE VÄLRENOMMERADE GAMLA MORGONTIDNINGARNA HAR NÅGON GRUNDLÄGGANDE HEDER/MORAL EFTERSOM DE INTE MÅSTE SÄLJA LÖSNUMMER FÖR ATT ÖVERLEVA.

Själv underkänner jag alla Sveriges partiledare-de är för unga.
Anonym
#4. Publicerat 2013-05-20 av Anonym
Till growitz:

Jag vet inte vad du tycker om det demokratiska tillståndet i Sverige eftersom du inte höll dig till ämnet.

Du skriver vad jag kan se kort, slarvigt, spekulativt och det är väl vanligt på sociala medier-men det vill vi väl inte ha in på Kristen Date?

Jag tycker inte man ska uttrycka sig oklart och kort när det gäller saker som maskerades gruppvåldtäkter eller grupp maskerade som utövar annat grovt våld med samma eller högre straffskala

Det finns forskare som kan ge oss fakta om det mesta som en grund i en mera lättförd debatt i nästan varje givet ämne om vi tar det separat, eller hur growitz?

Många på Kristen Date är intresserade av ett vitt spektrum av samhällsfrågorna och vill undvika att efter några korta textskiften helt i onödan bli osams innan man mera noggrant diskuterat "en viss samhällsfråga".
Anonym
#5. Publicerat 2013-05-20 av Anonym
Du får gärna frågar mig om jag har uttryckt mig oklar annars behöver du ju inte avfärda personer som inte håller med dig. Jag svarade på Garmins frågor och ställde sen en liten motfråga. Sen vet jag ju exakt varför dessa frågorna ställdes och det är åsikter jag inte håller med om.

Sen har jag en fråga till dig hur får du in maskerade guppvåldtäkter i en diskussion om en misshandlat politiker kanske du skulle följa dina egna råd och hålla dig till temat?

Jag tycker att jag har gjort klar vad jag tycker om demokratin i Sverige, detta gjorde jag i första avsnittet av min text.
Anonym
#6. Publicerat 2013-05-20 av Anonym
Vi lever i ett demokratiskt land. Det ska vi dessutom vara tacksamma för, tycker jag. Själv tackar jag Gud varje morgon för att jag slipper sätta ned fötterna i en diktatur.
Hot och våld ska vi inte acceptera. Inte i någon form. Inte ens den typen där någon blir nedtryckt för att han/hon inte skriver perfekt!
Anonym
#7. Publicerat 2013-05-21 av Anonym
Till growitz:

Jag gjorde och tänkte fel.Jag var trött. Jag hade glömt att Garnin hade skrivit mer än sin första fråga.

Jag måste be dig om ursäkt. Jag ska försöka löra mig att inte göra om sådant.
Anonym
#8. Publicerat 2013-05-22 av Anonym
Vi har inte demokrati o åsikts o yttrande frihet.. se bara på upploppen i stockholm inatt.
De kan inte enns säga på radio o tv om det. P3 sa att det var polisens och samhällets fel att stenar flög o bilar brann.
De vill inte att man ska dra invandrare över en kam, men polisen går det att göra det med o på så sätt ligitimera
Att civila bilar sätts i brand. Tror de att förorter blir mer populära av det beteendet. Och ingen offentlig kan säga vad
Problemet är för då är man rasist.
Anonym
#9. Publicerat 2013-05-22 av Anonym
Då, Jochen har du missat att lyssna på nyheter och samhällprogram, de sista dagarna. Eller så lyssnar du på fel kanaler. Man kanske inte kan räkna med att kanaler som finansieras med reklam och radiokanaler som Mix megapol och RIX FM ska ha nån större samhällsanalys.
Anonym
#10. Publicerat 2013-05-22 av Anonym
Då, Jochen har du missat att lyssna på nyheter och samhällprogram, de sista dagarna. Eller så lyssnar du på fel kanaler. Man kanske inte kan räkna med att kanaler som finansieras med reklam och radiokanaler som Mix megapol och RIX FM ska ha nån större samhällsanalys.
P3 var sist jag kollade statligt.
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden