Skogsvandraren säger: God Morgon☀️ In dag får vi påminna oss om 2 saker.. 1) Ovan molnen skiner Alltid Solen☀️ 2) Du är Värdefull❤️🙏 Önskar Dig en fin dag👍🏻
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Kärlek och relationer > Diskussion

Anonym
Skapat 2013-05-15 av Anonym.
Tveka inte
Här om dagen så skrev jag till en person på Kristen date.
Jag fick ett svar jag tror vi inte passar i hopp fick jag som svar. Varför tvekar man att lära känna någon varför inte prova ett tag och se hur personen är han kanska kan vara något.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2013-05-15 av Anonym
Håller med dig! Varför inte ge en med människa en chans! Jag förstår inte vad alla tjejer/kvinnor går o väntar på här?? Man kan väl prata och lära känna varandra, inte säkert man blir ett par för det, men en vän är väl värdefullt att få! :)
Anonym
#2. Publicerat 2013-05-15 av Anonym
Vi som levt större delen av livet med de gamla förhållandena för att träffa någon behöver vi verkligen bli missnöjda när "nätets personer drar ner" det tempo vi trodde nätet hade?
Anonym
#3. Publicerat 2013-05-15 av Anonym
Jag tycker det överhuvudtget är märkligt när man hör människor berätta att de har träffat en nätkontakt för första gången IRL, och sen säger de att de inte vill träffa den personen igen för det "klickade inte", eller det kändes inget speciellt. Vem vet allt om en människa efter 1-2 timmar, eller ens en dag?
Anonym
#4. Publicerat 2013-05-16 av Anonym
Rädsla och förutfattade meningar.
Man kan naturligtvis inte veta det, man kan tro det, möjligen.
Vissa åsikter tvekar jag för, men vem vet. Bara man vågar lyssna och respektera och känna att man blir respekterad, så kanske det tom blir spännande. ;)
Ge inte upp!
maria
Anonym
#5. Publicerat 2013-05-16 av Anonym
..tycker man känner igen de fenomenet..(i motsatt håll också)..?

Mycket försiktig själv med att lova..(GULD,GRÖNA SKOGAR)..och så?Är ej en sol-vårare,fått nedslag för det också?..Men har ej gett upp än,jättesvårt med så många kvinnor att välja?Så många ensamma(hoppas seriösa,givetvis)..?
Men,vi ger inte upp?..eller hur?..*KRAM PÅ ER ALLA*
AllanE
#6. Publicerat 2013-05-20 av AllanE
Jag tycker att man oftast direkt från profilen kan sålla bort majoriteten av dem man inte passar ihop med.
Själv skulle jag t.ex. inte kunna tänka mig att bli ihop med någon som röker eller snusar.
Inte av moraliska skäl eller så, utan för att jag tycker det är äckligt.

Samma sak med en del andra förhållanden.
Om en älskar att bo i storstad och en annan på landet.
Om en avskyr klassisk musik, och den andra behöver det för att trivas.
Och så vidare.

Så jag ser inget konstigt i att svara en kontakt att man nog inte passar ihop.
Varför slösa krut på sådant som ändå inte verkar leda någonstans?

Om tillräckligt mycket i profilerna stämmer (inklusive utseendet), så är ju nästa steg att mailväxla.
Efter ett par mail kanske man finner att det inte leder någon vart.
Då är det väl bättre att avsluta än att väcka falska förhoppningar?

Om man sedan träffas i RL, så brukar jag iallafall ganska fort se om det är någon idé att fortsätta.
Det räcker oftast med en enda träff för att se om det kan leda vidare.

Om då båda upplever samhörighet, så kan det finnas anledning att fortsätta.
Inte ens då är det givet.

Men om man ändå fortsätter trots att det verkar meningslöst, så bara gör man besvikelsen desto större när man till slut avbryter.

Allt detta gäller förstås (eventullt blivande) kärleksrelationer.
Vänner kan man ju vara utan att bli ett par.

Till slut, den som upplever upprepade besvikelser kanske behöver se över sin profil.
Finns där något som kan missförstås?
Finns där foto? Är man till sin fördel på bilden?
Kanske det behövs fler bilder?
Har man talat om inte bara vad man vill ha, utan också vad man vill ge?
Försökt sätta sig in vad andra ensamma människor här söker?
Med mera....

Hälsningar

Allan
Anonym
#7. Publicerat 2013-05-21 av Anonym
Här om dagen så skrev jag till en person på Kristen date.
Jag fick ett svar jag tror vi inte passar i hopp fick jag som svar. Varför tvekar man att lära känna någon varför inte prova ett tag och se hur personen är han kanska kan vara något.
Låter som ett "trevligt avslag" de har inte enns tagit tiden att skriva själva... du är inte tillräckligt snygg, sexig, rik, för deras djupsinniga sökande efter en som har en "fin insida".
Marita
#8. Publicerat 2013-05-21 av Marita
Jag håller med Allan om vad han svarade. Jag tror också, att vi måste ha respekt och ödmjukhet inför ett ev. enskilt möte med någon som vi endast brevväxlat med. Tror även, att vi människor har fått en förmåga att "känna av" om en samhörighet finns med den andre och det måste då kännas från båda. Därför tror jag att spontanträffar är en bra ide, där kan man mer naturligt träffas och umgås, och vi ställs inte då för ett val, där den andre kan bli besviken.
AllanE
#9. Publicerat 2013-05-21 av AllanE
Jag kanske borde lägga till att det uppstår en särskilt svår situation när den ena parten tycker sig ha funnit sin drömpartner, eller åtminstone någon som man väldigt gärna vill ha, medan den andra inte alls tycker att det ser ut att kunna bli ett bra förhållande.

I en sådan situation går det knappast att undvika besvikelse eller rent av förtvivlan.
Hur man kan undvika eller lindra det vet jag inte.
Någon som har ett bra råd?
Av egen erfarenhet vet jag hur smärtsamt det är att bli avvisad på det sättet (nej, ingen här behöver ha dåligt samvete för min skull).
Och även den förfärliga känslan av att kanske såra en förhoppningsfull medmänniska.

På en datingsite finns inte heller möjligheten att vinna någons hjärta efter ett tag så som det finns t.ex. i en förening eller ett bostadsområde eller på en arbetsplats.

Kanske någon här kan ha några kloka synpunkter?
Spontanträffar kanske är en bit på vägen, så som Marita antyder.

Hälsningar

Allan
Anonym
#10. Publicerat 2013-05-21 av Anonym
Spontanträffar låter bra. Fast inte om man bor i Norrland, för de flesta trevliga karlar på KD verkar bo i Västra Götaland, har en kompis och jag upptäckt. :-) Självklart är det lättast att lära känna någon om man träffas, men det blir lite långt att åka.
Skogsvandraren säger: God Morgon☀️ In dag får vi påminna oss om 2 saker.. 1) Ovan molnen skiner Alltid Solen☀️ 2) Du är Värdefull❤️🙏 Önskar Dig en fin dag👍🏻
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden