Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Synpunkter > Diskussion

Anonym
Skapat 2013-05-14 av Anonym.
"Oskydlig flirt"
Hur kommer det sig att en kristen datingsite tar in medlemmar som är gifta och sambo och som söker en "oskydlig flirt"? Det känns lite som "koppleri" fast det inte är några pengar inblandade. Än så länge i alla fall, för just nu är det gratis att vara medlem.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2013-05-15 av Anonym
Ja, rubriken "oskyldig flirt" borde tas bort... det finns inga oskyldiga flirtar, man vet ju vad man gör.
Ps. jag kan fråga ägarna.
Anonym
#2. Publicerat 2013-05-15 av Anonym
Vi är olika. En del kanske vill börja så. Kanske det känns fel just då att skriva nåt annat.
Det här ska väl föreställa nån form av kontaktsida. Kontakter kan ske på många olika sätt. Man kan ju här även söka en vän. Så folk som är gifta eller sambo eller vad det nu är, får inte söka nya vänner då?
Kontakter är bra, det utvecklar på många olika sätt.
Och egentligen är det väl bättre då att det finns ett alternativ att öppet kunna skriva om det nu är så att det inte är ett fast förhållande man söker. Då undviker man missförstånd.
men framförallt tror jag att vi uppfattar orden olika. Därför våga lite mer... ;)
maria
Anonym
#3. Publicerat 2013-05-15 av Anonym
Jag är gift och söker kvinnliga vänner men skulle aldrig komma på ide´n att kalla de en oskyldig flirt. Men folk tycks inte läsa profiler, jag får ofta förfrågningar från män i och för sig är jag vän med män men de är såna som kommenterat i min blogg i åratal eller träffat irl.
Anonym
#4. Publicerat 2013-05-15 av Anonym
Jag själv skulle inte kunna tänka mig att ha en oskylldig flört under tiden jag har en relation,
och jag tycker väll det inte ser så bra ut med den rubriken hos flrea på den här sidan, men det är bara min åsikt, sen får andra göra som dom vill. jag skulle iallafall inte göra det.
Anonym
#5. Publicerat 2013-05-15 av Anonym
Ett problem med oskyldig flirt som jag ser är att en man kan tro det ger moralisk rätt att inte vara tydligt uppriktig vilket kan bli slöseri med tid(och värre) för kvinnor som sent omsider upptäcker det faktiska.
Anonym
#6. Publicerat 2013-05-16 av Anonym
Det finns ju inget som säger att bara för att man skriver "oskyldig flirt" har en kvinna och ett tjog ungar hemma. Man kanse bara inte är ute efter nåt bindande just då. Och om igen. De har skrivit det och alla vet vad som gäller, så...
Maria
Anonym
#7. Publicerat 2013-05-16 av Anonym
"hej där"; Om en man (!) som är gift eller sambo söker en "oskydig flirt" känns det som "Min fru förstår mig inte" och alla varningsklockorna borde ringa!
Anonym
#8. Publicerat 2013-05-16 av Anonym
..(vet ej ifall man kan sätta rubrik"oskyldig flört?)..men anser då,man kanske söker vänner också?
Finns så många ensamma*¨Jag själv vet att många står kvar som"SINGEL"som jag känner(inga namn nämnda)..tycker själv det är fel?
Är ju seriöst ute efter en livspartner,tycker man ej skall både ha eller samla flera för sin egen vinnings skull..?
Jag hade blivit sårad ifall jag upptäckt de ej menade allvar..*KRAM PÅ ER ALLA*
AllanE
#9. Publicerat 2013-05-17 av AllanE
Visst kan en flirt vara fullständigt oskyldig.
Jag var ett tag handledare för en av våra doktorander.
Då kommer man väldigt nära varandra, eftersom man sitter och grubblar över samma problem i åratal.
Oftast åt vi också lunch ihop.
Ibland hade en av oss något annat att göra på lunchen, och då låtsades den andra sotis.
"Jaså, du har någon annan nu?"
Något annat blev det aldrig. Vi var båda gifta, och hade inga planer på att ändra det.

Eller en gång när jag spelade Sigismund i Vita Hästen.
Min motspelerska och jag tränade tränade ganska mycket för att kyssas så att det skulle se riktigt passionerat ut.
En gång när vi övade kom hennes man (teaterdirektören) in på scenen: "Jaså, nu kom jag allt på er :)"
Efter premiären fick hon ett kort från Ingegerd:
Kära Klärchen!
Jag måste tyvärr göra dig besviken.
Sigismund är redan gift.
Så det kan nog inte bli något mellan er.

Vänligen

Ingegerd (Sigismunds hemliga hustru)
Anonym
#10. Publicerat 2013-05-17 av Anonym
Gudrun2 Jag menar att bara för att man väljer "oskyldig flirt" behöver man ju inte ha en relation. Varför utgår du från att det måste vara så? Kan säkert hända, men det finns säkert många utan nån relation, som också skriver så.
maria
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden