Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2013-04-28 av Anonym.
Tacksamhet?
Tänk vad Gud har gjort för oss och vad Han gör för oss varje dag, hela tiden!
Vi är tyvärr rätt dåliga på att vara tacksamma ibland...

Idag är jag tacksam för frälsningen, för att våren har kommit, för att jag har ett jobb som jag trivs med och för mina underbara barn.

Vad är du tacksam för idag?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2013-04-28 av Anonym
Jag är tacksam för min hälsa,mitt enkla hem,mina barn,barnbarn och tacksam för min församling.
AllanE
#2. Publicerat 2013-04-28 av AllanE
Jag har så mycket att tacka för.
Min livsuppgift,
mina båda döttrar som följer Jesus,
att jag får sjunga,
att jag får upptäcka sådant som ingen annan vet,
alla mina vänner som betyder så mycket,
att jag själv kanske får betyda något för någon,
att Herren flera gånger har sänt änglar som räddat mig ur faror.
Allt det gör mig så gränslöst tacksam.

Ändå bleknar det jämfört med den stora gåvan:
att ha fått vara älskad och växa samman med Ingegerd under 51 år.
Vackraste kvinnan i världen, slank, smidig och äventyrlig, med ögon som glimmade i många färger,
och som levde här på jorden för att följa Jesus genom att hjälpa andra.
Som nu lever hos Herren, väntar på mig och på uppståndelsen dag.

Och ännu mer: att vi skall förenas (med många andra) till att bli Kristi brud.
Möta den stora kärleken i det verkliga livet.

Tack min Herre och min Gud! Kom snart!

Allan
huldah
#3. Publicerat 2013-04-28 av huldah
Att jag fått förstå Guds ords sanning upptecknad i Bibelns blad och därigenom hans gränslösa kärlek. Jag fattar inte att just jag fått detta privilegium när så många andra inte har det. Att jag förstår Guds tidsplan för att göra slut på orättvisorna på vår jord och därigenom bli motiverad till att härda ut och vänta vad än det kan betyda. Att jag förstått den stora stridsfrågan som handlar om vem som är mest värd att bli dyrkad. Jag vill, jag vill dela med mig och ge andra det jag själv fått!
Anonym
#4. Publicerat 2013-04-29 av Anonym
Underbart att läsa era svar. Visst blir man mycket gladare när man börjar tänka på allt man har att vara tacksam för???
Anonym
#5. Publicerat 2013-04-29 av Anonym
Tacksam för att leva, för att ha det jag har,för att Jesus räddat mej,För att bo i Sverige.
För att få vara med om den sista tiden,mäktigt och spännande så man nästan smäller av!!
Jaa det finns hur mycket som hellst att vara tacksamma för!!
Anonym
#6. Publicerat 2013-05-01 av Anonym
Att få vara tacksam gör en gott, det är härligt att tacka vår Herre för dagen, för livet, för möjligheterna man fått Jag är tacksam för både med och motgångar, för allt som händer lär mig olika saker, det ger insikt och tacksamhet för det som är bra och gott. Att vara positiv ger mer än att vara negativ, att ge till en annan människa är gott, att få något tillbaka är vinsten, ett tack ett leende, ett tryck i handen, en klappp på axeln, en kram!
huldah
#7. Publicerat 2013-05-02 av huldah
Underbart att läsa era svar. Visst blir man mycket gladare när man börjar tänka på allt man har att vara tacksam för???
Huldah:
Ja jag håller verkligen med dig! Tänk att det ofta är lättare att tänka negativt än positivt. Att man får anstränga sig, trots att livet och allt med det är en gåva som man aldrig nog kan värdera. För att inte tala om att vår Skapare vill att vi ska vara lyckliga och t.o.m. ge oss livets gåva så att det blir utan slut, för evigt! Själv har jag börjat lyssna på Bibeln via MP3 och det kan jag verkligen rekommendera. Det är som att Gud talar direkt till oss, vad han vill, vad han gjort för människor förut, exempel på människor som både lyssnat på Gud och dom som inte gjort det. Det ger den styrka och kraft i vardagen som man mer och mer behöver, tycker jag!
Anonym
#8. Publicerat 2013-05-12 av Anonym
Ingen fler som är tacksam? Vi borde kunna hålla denna tråd rullande för nog har vi väl ändå mycket att vara tacksamma för?
Anonym
#9. Publicerat 2013-05-12 av Anonym
I går kväll var jag på ett möte där Gud var väldigt nära. Fick "tanka upp" kraft och andlig mat. Jag, som är arbetlös emellanåt har fått jobb tre månader över sommaren. Gud är god!
Anonym
#10. Publicerat 2013-05-13 av Anonym
..*TACKSAM NÄR JAG VAKNAR VAR MORGON,OCH UPPTÄCKER JAG KAN GÅ,SE OCH HÖRA*..
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen
annonsKristenDate Magasinet – Tro och hopp, kärlek, historier
annonsKristna Dejtingpodden