Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2018-03-14 av Anonym.
Begreppet Sex miljoner judar år 1900-1919
Den här artikeln i DSM nr 4/ 2017 förtjänar större uppmärksamhet:

Sex miljoner judar, hur begreppet förekommit mellan år 1900-1919.

http://dsm.nu/wp-content/uploads/2017/11/DSM-417-20-22.pdf

Har begreppet Sex miljoner judar något att göra med sanningen, eller är det en lögn från början till slut?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2018-03-14 av Anonym
Låten som sänkte Björn Afzelius

https://www.youtube.com/watch?v=pSVjWbR99iY
Avselius gjorde ändå succe men knappast Gideon...
Anonym
#2. Publicerat 2018-03-15 av Anonym
Citerat från länken:

"Att söka sanningen har i snart sagt alla sammanhang ansetts vara något hedervärt. Många är de sanningar som i
vetenskapens namn belönats med Nobelpris. Och i vår massmediala tid har “avslöjandet” blivit sin egen genre –
ungefär som satiren en gång var men nu knappast är.
Beroende på vad som avslöjas kan den som avslöjar bli Hjälte med stort H. Men han kan också som Julian Assange
bli inspärrad utan dom och rannsakan. Att vara “visselblåsare” har sina risker.
Men det finns också “sanningar” som överhuvudtaget inte får ifrågasättas. Den som gör detta kan dömas till
mångårigt fängelsestraff. En sådan “sanning” är den om de sex miljoner judarna.
Om sanningar som inte ifrågasätts – i detta fall inte får ifrågasättas - har John Stuart Mill sagt:
Sanningar som inte ständigt ifrågasätts upphör att fungera som sanningar genom att de överdrivs till lögnaktighet.”
När det gäller “sanningen” om de sex miljonerna judar är det en “sanning” som inte får ifrågasättas. Därmed inte
sagt att det inte är ett fruktansvärt brott att ta livet av människor på grund av deras etniska tillhörighet – oavsett
antalet. Men det är också ett brott att anklaga/bestraffa ett helt folk för att vara delaktigt i något som omöjligen kan
ha hänt enligt modern forskning.
Den här återgivna listan, som visar hur begreppet “sex miljoner judar” förekommit alltsedan år 1900, är
chockerande samtidigt som den visar vad John Stuart ville säga för nu omkring 200 år sedan."
Anonym
#3. Publicerat 2018-03-15 av Anonym
Överdrift eller underdrift eller sant har jag ingen aning om, men vikten av att det är just "sex miljoner judar", bokstavligen, ur det antikristliga perspektivet, står klar för mig. Sex miljoner judar "skulle" det vara färre. Sådan är deras religion.

De ser inte kyrkan, men kyrkan ser dem. Det beror på att kyrkan ser det inre och det yttre, de ser det yttre.
Anonym
#4. Publicerat 2018-03-15 av Anonym
Konstaterar att tråden hittills haft 63 läsare på mindre än ett dygn. Sanningen kommer alltid fram och lögnen blir avslöjad. Det är glädjande för alla sanna kristna. Vi gläds över att sanningen kommer fram.

Men inte alla kristna söker sanningen. I Sverige är de kristna tidningarna Världen Idag, Dagen, Inblick och Hemmets Vän alla sionistiska. De har ingått en ohelig allians med antikristna så kallade judar, "Satans synagoga" enligt Bibeln. Därför har dessa kristna sionister slagit en skyddande ring kring dem och den judiska staten, istället för att avslöja mörkret och lögnen om Sex miljoner judar.
Anonym
#5. Publicerat 2018-03-15 av Anonym
Har du studerat och läst länken i startinlägget? Gör det först.
Anonym
#6. Publicerat 2018-03-15 av Anonym
Har du studerat och läst länken i startinlägget? Gör det först.
Nej det har jag inte därför att det inte spelar någon som helst roll ifall du har rätt eller ej i sammanhanget.

Antikrist är "denna världens härskare" och ser till det yttre. Enligt den religionen skall sex miljoner judar dö (eller folk ha det i sitt sinne), och resten återvända till Israel.
Anonym
#7. Publicerat 2018-03-15 av Anonym
Nej det har jag inte därför att det inte spelar någon som helst roll ifall du har rätt eller ej i sammanhanget.

Antikrist är "denna världens härskare" och ser till det yttre.
Enligt den religionen skall sex miljoner judar dö (eller folk ha det i sitt sinne), och resten återvända till Israel.
Anonym
#8. Publicerat 2018-03-15 av Anonym
Den här artikeln i DSM nr 4/ 2017 förtjänar större uppmärksamhet:

Sex miljoner judar, hur begreppet förekommit mellan år 1900-1919.

http://dsm.nu/wp-content/uploads/2017/11/DSM-417-20-22.pdf

Har begreppet Sex miljoner judar något att göra med sanningen, eller är det en lögn från början till slut?
DSM 4/2017 - 20
Att söka sanningen har i snart sagt alla sammanhang ansetts vara något hedervärt. Många är de sanningar som i
vetenskapens namn belönats med Nobelpris. Och i vår massmediala tid har “avslöjandet” blivit sin egen genre –
ungefär som satiren en gång var men nu knappast är.
Beroende på vad som avslöjas kan den som avslöjar bli Hjälte med stort H. Men han kan också som
Julian Assange
bli inspärrad utan dom och rannsakan. Att vara “visselblåsare” har sina risker.
Men det finns också “sanningar” som överhuvudtaget inte får ifrågasättas. Den som gör detta kan dömas till
mångårigt fängelsestraff. En sådan “sanning” är den om de sex miljoner judarna.
Om sanningar som inte ifrågasätts – i detta fall inte får ifrågasättas - har
John Stuart Mill
sagt:
“Sanningar som inte ständigt ifrågasätts upphör att fungera som sanningar genom att de överdrivs till lögnaktighet.”
När det gäller “sanningen” om de sex miljonerna judar är det en “sanning” som inte får ifrågasättas. Därmed inte
sagt att det inte är ett fruktansvärt brott att ta livet av människor på grund av deras etniska tillhörighet – oavsett
antalet. Men det är också ett brott att anklaga/bestraffa ett helt folk för att vara delaktigt i något som omöjligen kan
ha hänt enligt modern forskning.

Den här återgivna listan, som visar hur begreppet “sex miljoner judar” förekommit alltsedan år 1900, är
chockerande samtidigt som den visar vad John Stuart ville säga för nu omkring 200 år sedan.
JG

Vad är det som omöjligen kan ha hänt?

Enligt modern forskning? Vilken forskning, namn?
larsa
#9. Publicerat 2018-03-15 av larsa
Historie Revisionisterna som inte vill eller orkar acceptera vad som faktiskt hänt och som alltid projicerar sin egna problem på andra människor är ett hot mot demokratin. Istället för att, när något går fel, ödmjukt fråga sig hur kan jag ändra MIG och göra ett bättre jobb nästa gång söker de istället en syndabock och frågar sig vems fel är det? Vem gjorde detta mot mig? och svaret på frågan verkar i 8 fall av 10 vara "Judarna" vilket självklart är felaktigt.

När det gäller den Nazisitiska utrotning av 6 miljoner Judar behöver inge tveka på dess verklighet eftersom det idag finns dokumentation på 4 och en halv miljon av dessa. Dokumentionen är dessutom publicerad online
Den finns här:

https://yvng.yadvashem.org/

Gideon har tidigare postat en video med Monika Schafer som blev arresterad i Tyskland i Januari Månad
för AntiSemitisk Agitation.

http://www.cbc.ca/news/canada/edmonton/monika-schaefer-alberta-holocaust-denier-arrested-germany-1.4474400

Det är sorgligt att en kristen datingsite är utsatt för antisemitisk propaganda.

Claude Lantzmann's 8 timmar dokumentär om SHOA, förintelsen finns på YouTube.
Klicka på CC knappen för att se texterna.

DEL 1

https://www.youtube.com/watch?v=Uni1kybTAn0

DEL 2

https://www.youtube.com/watch?v=kvcZgJJLdEA

Rättegången mot Adolf Eichmann finns på Youtube, i 86 delar även här kan text på olika språk
fås med CC knappen.

https://www.youtube.com/watch?v=aVOXYMUW4qo&list=PLoEkNPm--paZiqfz4XKdLfKwz9Eq5YqG-
Anonym
#10. Publicerat 2018-03-16 av Anonym
1 mose 12.3 Och jag jag skall välsigna dem som välsigna dig.och den som förbannar dig skall jag förbanna och i dig skola alla släkter på jorden vara välsignade

Det är Israel det står om..den som förbannar Israel skall Gud förbanna..den som välsignar Israel skall gud välsigna...

jag säger inte att Israel är felfritt för det är det inte..Men Gud har en speciell plan för judarna..Det står att i slut tiden skall hela Israel bli frälst..dom ska ta emot Jesus som frälsare...det är en andlig strid..det är samma andemakter som var över nazisterna som det är över muslimerna..judarna ska utrotas..

Gud kommer att stå upp för Israel...Herren kommer att strida för Israel
Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen