Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-10-18 av Anonym.
Alla SKA med
Köpte två uppsättningar frimärken på ICA just. Kom hem och såg motiven. Tema bebyggelse tydligen. En del landsbygd, lite stad, och sen ghettohöghus/miljonprogramshus och moskéer!! Detta är alltså det nya Sverige! Alla SKA med! Inte en kyrka som motiv, utan en stor fet moské på 2/10 frimärken på varje karta! Visst finns allt detta i Sverige. Men det gör det inte svenskt. För annars är IS också svenskt, då många muslimer i landet sympatiserar med dem.

För mig är det stötande. Ungefär som om man skulle haft Hitler eller Stalin på bild. Islam är med sina 270 000 000 mördade en av världens grymmaste läror. Nu ska detta alltså promotas i Sverige, för att det finns muslimer här, som politiker och media importerat, till största del under falsk flykting- och toleransflagg.

Jag blir bedrövad och upprörd. Jag vill INTE ha detta Sverige. Jag vill ha tillbaka mitt land. Och detta kombinerat med det jag läste på Ledarsidorna.se igår gör att jag undrar om det finns något hopp för Sverige.
http://mxp.blogg.se/2017/october/seklets-politiska-logn-vi-tjanar-pa-invandringen-2.html

En vändning kommer kanske. Men det är nog redan nu för sent, om vi ska kunna tala om ett svenskt Sverige. För Sverige ska vara svenskt per definition, liksom Kongo ska vara kongolesiskt o.s.v. Global mångfald - inte global enfald. I Sverige ska svenska värderingar gälla. Islam, sharialagar, ramadan, kvinnlig könsstympning, burkor och hijaber är inte svenska företeelser, och signalerar en dominant och förtryckande kultur - som inte hör hemma i vårt land, ett förtryck (om än i något annan form) som våra förfädrer under hundratals år offrat sina liv för att få slut på. Nu ger vi bort landet och våra barn och barnbarns trygghet och välfärd. Jag blir stött av dessa motiv. Det känns på gränsen till kränkande när de dyker upp på våra gemensamma frimärken, som är en del av vår "brevkultur".

Frimärken borde porträttera positiva saker, som de gjort "i alla tider". Moskéer må vara positivt i Saudiarabien - men inte i "demokratin" Sverige - som redan gjort avkall på sann yttrandefrihet (hetslagstiftningen), och därigenom går emot FN:s konvention om de mänskliga rättigheterna.

Jag behöver uppenbarligen fylla på mitt förråd av valium inför framtida "integration" av mig i det nya Sverige.

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Nej inte alla:

"Hassan kritiserar MP för att flera av dess företrädare har fört en politik som underlättat etableringen av islamistiska parallellsamhällen och att partiet har fått in människor som företräder politisk islam på flera höga positioner."

"Den 16 oktober fick Hassan ett samtal från MP:s partistyrelse om att de har beslutat om att utesluta honom. För Hassan är det inte förvånande, han menar att det rör sig om enkel matematik. MP är beroende av islamisternas stöd och röster och då måste kritiska röster som Hassan försvinna. Hassan menar att om ett parti är beroende av islamister kan man helt enkelt inte kritisera islamism och klanstyren."

https://nyheteridag.se/stockholmspolitiker-utesluten-ur-miljopartiet-kritiserade-politisk-islam-och-klanstrukturer/

Om någon tror att S är bättre på den här punkten, så får ni gärna ägna någon timme åt egna efterforskningar på området! S är inte ett spår bättre, utan det var till och med S som först sålde sig till islamisterna.

Anonym
#2. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Jag skulle bojkotta dessa frimärken. Och skriva till PostNord och protestera!
Anonym
#3. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Anonym
#4. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Jag skulle bojkotta dessa frimärken. Och skriva till PostNord och protestera!
Jag ska börja med att åka till ICA och byta frimärkena. Jag vill inte ha islam i mitt land. Och jag vill inte ha moskéer på mina brev. Och jag vill absolut inte betala för det också.
Anonym
#5. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Inte klokt med dessa frimärken.
Anonym
#6. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Jag ska börja med att åka till ICA och byta frimärkena. Jag vill inte ha islam i mitt land. Och jag vill inte ha moskéer på mina brev. Och jag vill absolut inte betala för det också.
Anonym
#7. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Jag ska börja med att åka till ICA och byta frimärkena. Jag vill inte ha islam i mitt land. Och jag vill inte ha moskéer på mina brev. Och jag vill absolut inte betala för det också.
Bra markering
Anonym
#8. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Håller med,hade det varit ett kristet kors på frimärket hade det av många ansetts som stötande och då hade dom fått dra tillbaka frimärkena.Men en moske går bra. Det kan ingen kristisera,för då är är man rasist och nazist.Sverige äär underbart.
Anonym
#9. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Jag är inte för islam. Men jag tror mer på insändare om frimärken om man orkar ta emot hat förstås, för jag förmodar det kommer som ett brev på posten. Skämtet var faktisk omedvetet. Jag har bott i ett ghettohus från miljonprogrammets dagar, men jag trivdes med huset, framförallt hissen. Nu är det dock ökänt området och ett problemområde. Sedan har jag bott i ett hus där studentrum gjorts om till flyktingbostäder, men ingen har någon aning om det. Ingen vet, inga protester förmodar jag. Efter den upplevelsen måste jag erkänna att jag avskyr islam. Om det inte är en bra godtagbar åsikt struntar jag faktiskt i det. Någon måtta får det faktiskt vara.
Anonym
#10. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Jag är inte för islam. Men jag tror mer på insändare om frimärken om man orkar ta emot hat förstås, för jag förmodar det kommer som ett brev på posten. Skämtet var faktisk omedvetet. Jag har bott i ett ghettohus från miljonprogrammets dagar, men jag trivdes med huset, framförallt hissen. Nu är det dock ökänt området och ett problemområde. Sedan har jag bott i ett hus där studentrum gjorts om till flyktingbostäder, men ingen har någon aning om det. Ingen vet, inga protester förmodar jag. Efter den upplevelsen måste jag erkänna att jag avskyr islam. Om det inte är en bra godtagbar åsikt struntar jag faktiskt i det. Någon måtta får det faktiskt vara.
En sådan insändare, där jag/man säger det man tycker, som här - kommer aldrig bli publicerad. MSM:s makt är enorm. Media, den (egentliga) första statsmakten.
Sommarsol säger: "Goda vänner är som solstrålar. Man ser de inte alltid men tanken på att de finns värmer" <3
Skriv Skriv här Skriv i megafonen