Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Religion och tro > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-10-04 av Anonym.
Boktips för ateister och för troende som vill slipa sina argument

Svar på inlägg

SweKiwi
#1. Publicerat 2017-10-08 av SweKiwi
Jag läste en recension av boken, där läsaren skrev följande:

»The proofs were chosen for being powerful arguments. This book gives an argument for God’s existence based on the fact that abstract ideas exist, and since they can only exist ultimately in the mind of God, then God must exist. Very few books present that argument, which adds greatly to Five Proofs.«

Skulle det vara ett väldigt kraftfullt argument för Gud? Att abstrakta idéer existerar, så därför finns Gud?

/ Kiwi
Anonym
#2. Publicerat 2017-10-09 av Anonym
Jag läste en recension av boken, där läsaren skrev följande:

»The proofs were chosen for being powerful arguments. This book gives an argument for God’s existence based on the fact that abstract ideas exist, and since they can only exist ultimately in the mind of God, then God must exist. Very few books present that argument, which adds greatly to Five Proofs.«

Skulle det vara ett väldigt kraftfullt argument för Gud? Att abstrakta idéer existerar, så därför finns Gud?

/ Kiwi
En recension är till för att locka läsare. Därför bör syftet med just denna recension inte vara att ge en uttömmande förklaring av själva argumentet, utan att ge läsaren en försmak. Det är just den typ av frågor du ställer, recensionen syftar till att locka fram, så att du ska vilja söka en förklaring i bokan.
Anonym
#3. Publicerat 2017-10-09 av Anonym
Anonym
#4. Publicerat 2017-10-18 av Anonym
Jag sökte Allah och fann Jesus samt En enda Gud av Nabeel Qureshi har många bra argument för kristen tro. Visserligen är de främst skrivna för diskussioner med muslimer, men de flesta av dem funkar ju mot ateister också.

Jag sökte Allah och fann Jesus är författarens livsberättelse såsom muslim uppvuxen i USA och Skottland. I berättelsen är det invävt vilka argument som fick honom att lämna Allah och lämna sig till Jesus.

En enda Gud är en lista argument för att Bibeln är sann. Delvis samma saker som han nämnt i den första boken, men även andra.

Mycket bra böcker båda två!!!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen