Sommarsol säger: "Om ni håller mina bud förblir ni i min kärlek, som jag har hållit min Faders bud och förblir i hans kärlek"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-07-31 av Anonym.
Vem blir statsminister 2018?
Efter den senaste tidens mätningar från de opinionsinstitut som visat sig vara någorlunda tillförlitliga börjar jag luta åt att jag haft fel... Åkesson blir nog inte statsminister 2018, utan det blir nog Annie Lööf.

Om så skulle ske kan jag bara ge "konspirationsteoretikerna" rätt (igen), då Annie var på bilderbergmötet i år. Möjligtvis kanske hon blir utrikesminister istället för statsminister. Senaste Sentio:

"Ljunggren pekar samtidigt på att vad som sker inom alliansen är minst lika intressant. När det inte skiljer mer än 1,1 procent mellan Centerpartiet och Moderaterna är frågan närmast öppen om vilket parti i Alliansen som kan betraktas som ”potentiell regeringsbildare”.

– Då kan man säga att Centerpartiet har känning, det är så nära. Det gör det hela ännu mer spännande eftersom ledartröjan då kan komma att gå över till Centerpartiet. Det är nog värre för Moderaterna än att de har dåliga siffror. Nu är de inte längre den potentiella regeringsbildaren, utan det är ett annat parti. Vi är tillbaka till Fälldin."
https://nyheteridag.se/sentio-sd-mer-an-dubbelt-sa-stora-som-m-och-storsta-parti-med-marginal/

Hur tror du att valresultatet 2018 kommer att bli, och vad blir konsekvensen?

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-08-01 av Anonym
Vem blir statsminister nästa År? Jag tror det kan bli Jimmie Åkesson!
Anonym
#2. Publicerat 2017-08-01 av Anonym
Jag vill bli stadsminister så att jag själv kan bestämma min pension och så vill jag ha full lön tills pensionen börjar gälla i f a jag får sparken innan
Anonym
#3. Publicerat 2017-08-14 av Anonym
Vem blir statsminister nästa År? Jag tror det kan bli Jimmie Åkesson!
Det är absolut en möjlighet, även om jag tror att en M+SD regering skulle ledas av Batra trots SD:s överlägset bättre valresultat. Jimmie har ju flaggat för detta mer än en gång.

Alternativet ser väl just nu ut att bli S+C+"L"(+Mp om de är kvar i riksdagen), med V som stödparti? I en sådan regering får väl galenpannan Lööf en mycket viktig post, kanske statsminister.

Vad tror du att SD har i opinionen just nu? Sätter jag upp fingret, lite vätat, så blåser det verkligen orkan... Jag skulle då gissa på ca 35% faktiskt. Sentio säger 26-27%. Aldrig hör jag någon tala som en vänsterpartist eller miljötok längre... men vänsterflygeln hos S verkar fortfarande rätt stark.
SD är ju som bekant väldigt svåra att fånga upp vad gäller aktuellt väljarstöd. Jag tror att man får gå på opinionsmätningar, men även andra saker för att försöka ringa in var de ligger nu.

2014 gissade jag på ett valresultat till 2018 på 40-45% faktiskt, men då räknar jag med att konsekvenserna av vansinnespolitiken nått ut till bredare folklager. Det kan ju också fortfarande ske, och kommer att ske, men åtminstone tidigare har Sverigedemokraternas väljare bestämt sig långt innan valet. SD är väl inget parti man "råkar" välja först på valdagen, så som folk gärna gör med F! och Mp...
Anonym
#4. Publicerat 2017-08-14 av Anonym
Jag vill bli stadsminister så att jag själv kan bestämma min pension och så vill jag ha full lön tills pensionen börjar gälla i f a jag får sparken innan
Är det du, Margot?
;-)
Anonym
#5. Publicerat 2017-08-14 av Anonym
Om C skulle ingå i en S-regering, vilken politik skulle vi då få?

Vi förstår ju att en sådan regering skulle driva på multi-kultivansinnet och en så kallad "generös migrationspolitik", men i övrigt då? Kan vi vänta privatiseringar? Sänkt eller höjd skatt? Förstatligande av (vad?)?
Vinster i välfärden, ska de vara eller icke vara? Ska nekrofili legaliseras?

En sak är i vilket fall tydlig; Dagens adel släpper vad som helst för att kunna driva igenom nationens avskaffande.
Anonym
#6. Publicerat 2017-08-14 av Anonym
Är det du, Margot?
;-)
Isåfall har Margot skägg...
Anonym
#7. Publicerat 2017-08-14 av Anonym
Isåfall har Margot skägg...
Om du garanterar att du har skägg så har du min röst... men då vill jag bli rikspolischef i sann regimelit-anda med svågerpolitik och fläsk som vi ju kör i Sverige ;)

Margot vill jag dock inte rösta på för allt smör i Småland, eller för all mellanmjölk i Svedala för den delen.
Anonym
#8. Publicerat 2017-08-14 av Anonym
Om C skulle ingå i en S-regering, vilken politik skulle vi då få?

Vi förstår ju att en sådan regering skulle driva på multi-kultivansinnet och en så kallad "generös migrationspolitik", men i övrigt då? Kan vi vänta privatiseringar? Sänkt eller höjd skatt? Förstatligande av (vad?)?
Vinster i välfärden, ska de vara eller icke vara? Ska nekrofili legaliseras?
Om sossarna sitter i en regering så kommer socialdemokratisk politik att föras, de delat inte makten med någon. Det har Mp nu fått uppleva. Det är också något som både C och Fp vet, därför är en regering bestående av S+C+Fp knappast trolig.
Anonym
#9. Publicerat 2017-08-14 av Anonym
Vilka prognoser! Jag vill också vara med, och vill vara Miljö & Infrastrukturminister...och ha tillbaka häst & vagn igen. Mycket mysigare..och bättre luft.. Mer romantiskt dessutom! Jag kommer att vara ultrabakåtsträvare..och bli jättepopulär..not!
Anonym
#10. Publicerat 2017-08-14 av Anonym
Det är långt till val, och väljarna är väldigt lättrörliga, så det är svårt att sia, speciellt när de olika undersökningarna talar olika språk. Jag tror på en alliansregering, i minoritet. Även om det skulle bli så att C blir något större än M så tror jag att M kommer att få stadsministerposten, medan C får finansministerposten.
Sommarsol säger: "Om ni håller mina bud förblir ni i min kärlek, som jag har hållit min Faders bud och förblir i hans kärlek"
Skriv Skriv här Skriv i megafonen