Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Diverse saker > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-06-16 av Anonym.
Jordgubben är god! Gubben är rund!
Dessutom är den vackert röd, eller vit! Finns det med. Kanske finns i fler färger. Hur ser man jordgubben om man är färgblind?

Passar till mycket, men om det är någon tid som den hör till så är det väl inför den stundande midsommaren.

Har sett att det finns speciella "nopptagbortare" (mitt ord, kommer i nästa nationalencyklopedin :) som man använder för att ta bort stjälken. Ingen jordgubbe under naglarna här inte.

Det var väl en del om vår kära "gubbe"!

Ps. den kan också ta formen av platt jordgubbe om man vill, till exempel på sidan av en tårta. Finns säkert fler användningsområde Ds.

Svar på inlägg

Tillit
#1. Publicerat 2017-06-16 av Tillit
Men tänk om någon från NASA säger att han eller hon också gillar jordgubbar och dessutom säger att den är rund. Då kan vi ju inte längre tycka så för allt de säger är ju lögn. Hoppas att de håller tyst med sådana självklarheter annars får vi problem med vår jordnära världsbild.
Tillit
#2. Publicerat 2017-06-16 av Tillit
Under tiden tänker i alla fall jag att fortsätta njuta av Guds goda gåvor.
Anonym
#3. Publicerat 2017-06-16 av Anonym
Bara för att skapa lite kaos kan jag tala om att det finns ovala (avlånga) jordgubbar! Jag såg en planta alldeles nyligen.
Anonym
#4. Publicerat 2017-06-16 av Anonym
Förresten: jordgubbar och jordgummor är vi allihopa!
Anonym
#5. Publicerat 2017-06-16 av Anonym
Och barnen blir då jordbär om de är norska
Anonym
#6. Publicerat 2017-06-25 av Anonym
konstigt namn egentligen... det är ju ingen gubbe man hittar i jorden heller, rödbär passar bättre då, eller sötbär, sommarbär kanske? samma med köttbullar, de är ju inga bullar av kött, borde heta köttbollar. och så det här med att visa envisas med att chokladbollar ska kallas för negerbollar!
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen