Gratis iPhone och Android mobilappar
Registrera dig här
Skriv en hilsen til alle på KristenDate.se
Skriv i megafonen
Skriv i megafonen

Forum >> Fritid >> Debatt

Öppna profilen till AllanE

I Stockholm nu på söndag 21 maj

Hej allihop,
Ni som bor i Stockholm med omnejd, kom gärna till Korskyrkan.
Där skall jag medverka i en gospelkväll.

Det blir fin musik, och däremellan skall jag berätta litet om Gud, Bibeln och Guds avbild.

Välkomna!

Allan
Öppna profilen till sus59
Trevligt  men  jag  kan  inte  vara  med. 
Annars  lycka  till. 
Öppna profilen till sanningssökare
Kommer du ta upp det signifikanta i detta och detta och många andra liknande Bibelord då ?  

Var tror du i frågan om vi kommer att hitta annat liv i Universum ?  Själv tror jag ju att skriften säger att det är omöjligt ! För vi kan inte utforska någonting utanför "his vaulted dome" och innanför där vet vi en hel del hur det ligger till !  Men det gäller att se vad YHWH (Gud) verkligen säger i dessa frågor.  För Du kommer väl att varna för den falska Alien invasionen som Vehrner von Braun varnade för ?  Detta liv  som allt sk. "vetande" och letande i universum går ut på att hitta ! Och det som det verkligen handlar om berättar ju Enok i sin bok klart och tydligt för oss , med inspiration från YHWH själv !  För du har väl studerat frågan !? 

De fallna änglarna kommer att göra sig sedda och interagera igen med mänskligheten, på ett mycket tydligt och destruktivt sätt. Allt i en del av de mörka andemakternas krigföring mot YHWH och hans utvalda ! Precis som skriften säger ! 
Öppna profilen till Tillit
Allan, jag hade jättegärna gått på din föreläsning, men håller på att sälja hus, så tiden var för knapp.

Upplev inte det som en trådkapning om jag ställer en fråga till Sanningssökaren här, men han öppnade för något som jag gärna vill att han utvecklar lite till.

De fallna änglarna kommer att göra sig sedda och interagera igen med mänskligheten, på ett mycket tydligt och destruktivt sätt. Allt i en del av de mörka andemakternas krigföring mot YHWH och hans utvalda ! Precis som skriften säger ! 

Sanningssökare. Vilka bibelställen talar du om när du säger att ondskans andemakter och demoner kommer att ta fysik form och lura människor att de är aliens? Eller är det inte det du säger? Vänligen utveckla. Detta är sannerligen nytt för mig, men jag kanske läser bibeln med burka.