snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

AllanE
Skapat 2017-05-18 av AllanE, man, 82 år, Västra Götalands län.
I Stockholm nu på söndag 21 maj
Hej allihop,
Ni som bor i Stockholm med omnejd, kom gärna till Korskyrkan.
Där skall jag medverka i en gospelkväll.


Det blir fin musik, och däremellan skall jag berätta litet om Gud, Bibeln och Guds avbild.

Välkomna!

Allan

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-05-19 av Anonym
Trevligt men jag kan inte vara med.
Annars lycka till.
sanningssökare
#2. Publicerat 2017-05-21 av sanningssökare
Kommer du ta upp det signifikanta i detta och detta och många andra liknande Bibelord då?





Var tror du i frågan om vi kommer att hitta annat liv i Universum? Själv tror jag ju att skriften säger att det är omöjligt! För vi kan inte utforska någonting utanför "his vaulted dome" och innanför där vet vi en hel del hur det ligger till! Men det gäller att se vad YHWH (Gud) verkligen säger i dessa frågor. För Du kommer väl att varna för den falska Alien invasionen som Vehrner von Braun varnade för? Detta liv som allt sk. "vetande" och letande i universum går ut på att hitta! Och det som det verkligen handlar om berättar ju Enok i sin bok klart och tydligt för oss, med inspiration från YHWH själv! För du har väl studerat frågan!?

De fallna änglarna kommer att göra sig sedda och interagera igen med mänskligheten, på ett mycket tydligt och destruktivt sätt. Allt i en del av de mörka andemakternas krigföring mot YHWH och hans utvalda! Precis som skriften säger!
Tillit
#3. Publicerat 2017-05-22 av Tillit
Allan, jag hade jättegärna gått på din föreläsning, men håller på att sälja hus, så tiden var för knapp.

Upplev inte det som en trådkapning om jag ställer en fråga till Sanningssökaren här, men han öppnade för något som jag gärna vill att han utvecklar lite till.

De fallna änglarna kommer att göra sig sedda och interagera igen med mänskligheten, på ett mycket tydligt och destruktivt sätt. Allt i en del av de mörka andemakternas krigföring mot YHWH och hans utvalda! Precis som skriften säger!
Sanningssökare. Vilka bibelställen talar du om när du säger att ondskans andemakter och demoner kommer att ta fysik form och lura människor att de är aliens? Eller är det inte det du säger? Vänligen utveckla. Detta är sannerligen nytt för mig, men jag kanske läser bibeln med burka.
sanningssökare
#4. Publicerat 2017-05-25 av sanningssökare
Sanningssökare. Vilka bibelställen talar du om när du säger att ondskans andemakter och demoner kommer att ta fysik form och lura människor att de är aliens? Eller är det inte det du säger? Vänligen utveckla. Detta är sannerligen nytt för mig, men jag kanske läser bibeln med burka.
Jag hade också gärna gått men jag bor i norrland jag och ja har inget eget flygplan, knappt en fungerande bil eller medel till att driva den eller att ta tåget ner. Men intressant hade det varit att lyssna kanske även fått prata några ord med Allan!? Skall samla mina tankar om det du vill ha svar på Tillit! Men...... Words dont come easy to me..........
AllanE
#5. Publicerat 2017-05-25 av AllanE
Sanninssökare:

Kommer du ta upp det signifikanta i detta och detta och många andra liknande Bibelord då?

Det andra av dina föreslagna bibelställen tog jag upp.
Jag berättade om det dolda budskapet i Bibeln. Det som visar rent objektivt att Bibeln är ord givna av Gud på ett övernaturligt sätt, genom uppenbarelse.
Eftersom tiden var begränsad nöjde jag mig med vers 1, 2, 3, 6 och 8.

1. När tiden startade,
skapade Treening Gud,
ur ingenting,
rymden och materien.

2. Och materien var kaos och tomhet, och obestämt var dess utseende i djupet.
Och Guds Ande gjorde vätet livgivande.

3. Och Gud sade: ”Ljus, kom fram!”
Och ljuset kom fram!

6. Och Gud sade:
Det skall vara en expansion i vätet, så att väten skiljs från väten med tomrum emellan.

8. Och Gud kallade det stora utrymmet för rymden.
Det var natt och det var dag.
Det var en andra tidsepok.

"Var tror du i frågan om vi kommer att hitta annat liv i Universum? Själv tror jag ju att skriften säger att det är omöjligt! För vi kan inte utforska någonting utanför "his vaulted dome" och innanför där vet vi en hel del hur det ligger till!

Principiellt finns inget i Bibeln som hidrar att det skulle finnas intelligent liv på andra håll i universum.
I Joh 10:17 säger Jesus:
"Jag har även andra får som inte hör till den här fållan. Också dem måste jag leda...."
Det SKULLE kunna handla om andra planeter.

Men personligen tror jag att jorden är den enda planeten i universum som har intelligent liv.
Och det finns goda skäl för den åsikten.
Jag tog upp några i mitt föredrag.

Eftersom det troligen inte finns några aliens, lär vi inte heller få besök av sådana.

Hälsningar

Allan
Anonym
#6. Publicerat 2017-05-25 av Anonym
[...]

6. Och Gud sade:
Det skall vara en expansion i vätet, så att väten skiljs från väten med tomrum emellan.

[...]

Hälsningar

Allan
S köper ju inte detta med "expansion". Jag försökte tidigare förklara att ordet i hebreiskan oftast översätts med "expanse" i den engelska interlinear. Det du säger stämmer alltså väl med det.

Jag ställde också en fråga till S i detta sammanhang, en han inte kunde svara på: Står det någonstans i Bibeln hur TJOCKT himlavalvet är? Om inte, varför ska vi då sätta tilltro till de gamla teckningar som S klistrar in här, där valvet alltid framställs med en viss tjocklek (förhållandevis tunnt). Varför skulle inte kupolen kunna vara, säg några hundra miljarder ljusår tjock? Och därmed utgöra hela den rymd vi kan observera - och färdas i?
sanningssökare
#7. Publicerat 2017-05-26 av sanningssökare
Det andra av dina föreslagna bibelställen tog jag upp.
Jag berättade om det dolda budskapet i Bibeln. Det som visar rent objektivt att Bibeln är ord givna av Gud på ett övernaturligt sätt, genom uppenbarelse.
Eftersom tiden var begränsad nöjde jag mig med vers 1, 2, 3, 6 och 8.

1. När tiden startade,
skapade Treening Gud,
ur ingenting,
rymden och materien.

2. Och materien var kaos och tomhet, och obestämt var dess utseende i djupet.
Och Guds Ande gjorde vätet livgivande.

3. Och Gud sade: ”Ljus, kom fram!”
Och ljuset kom fram!

6. Och Gud sade:
Det skall vara en expansion i vätet, så att väten skiljs från väten med tomrum emellan.

8. Och Gud kallade det stora utrymmet för rymden.
Det var natt och det var dag.
Det var en andra tidsepok.

"Var tror du i frågan om vi kommer att hitta annat liv i Universum? Själv tror jag ju att skriften säger att det är omöjligt! För vi kan inte utforska någonting utanför "his vaulted dome" och innanför där vet vi en hel del hur det ligger till!

Principiellt finns inget i Bibeln som hidrar att det skulle finnas intelligent liv på andra håll i universum.
I Joh 10:17 säger Jesus:
"Jag har även andra får som inte hör till den här fållan. Också dem måste jag leda...."
Det SKULLE kunna handla om andra planeter.

Men personligen tror jag att jorden är den enda planeten i universum som har intelligent liv.
Och det finns goda skäl för den åsikten.
Jag tog upp några i mitt föredrag.

Eftersom det troligen inte finns några aliens, lär vi inte heller få besök av sådana.

Hälsningar

Allan

Men då tar du bort många människors vittnesbörd!? Jag tror inte heller att det finns aliens i den bemärkelsen som många vill lägga i observationen av dem. Som "vetenskapen" de inom den som har plattform och får uttala sig om rymden och sökandet efter liv där. De får mediautrymme att säga vad vi har att vänta i rymden och från rymdprogrammen! Jag tror att aliens är fråga om endera avkomma till de fallna änglarna när de gjorde människornas döttrar med barn. Eller att det är andarna av alla dessa avkommor som dödats som har fått kroppar. Som endera är de fallnas avkomma eller har tillverkats av endera de fallna änglarnas avkomma eller i samarbete med de fallna änglarna deras avkomma och människor som tjänar det onda.
sanningssökare
#8. Publicerat 2017-05-26 av sanningssökare
Men det existerar idag på jorden människoliknande varelser som inte är människor! Men deras ande är inte mänsklig! Se vad Gud befaller Israels barn att göra vid intagandet av vissa städer, döda allt och alla ta inget byte, när de skall inta det utlovade landet efter 400 år i Egypten och 40 år i öknen. Att det inte rörde sig om människor som Gud skapat visas i den befallningen. Men de fanns kvar på andra ställen på jorden eller så flydde de till andra ställen på jorden. Men de var i princip utrotade från världen men de är på väg tillbaka. Precis som Jesus säger, precis som det var i Noas tid så skall det vara vid människosonens återkomst. Så hur det exakt har gått till att de överlevt kommer tillbaka vet vi kanske inte. Men vi hör vittnesbörd om hur de är tillbaka och hur ondskans makter har skapat kroppar till dessa andar. Tänk på vad andarna bad Jesus om, de som bodde i mannen på andra sidan sjön som levde bland gravarna, som bönade och bad Jesus att inte bli kastade ner till underjorden. Och som fick vara kvar uppe på jorden och åka in i svinhjorden som sen kastade sig utför berget och dog. Dessa andar behöver kroppar hur får de dem? Jag menar genom det vi ser i den grekiska mytologin, även den egyptiska, vilket i och för sig inte är någon mytologi utan en historiebeskrivning. Som "vetenskapen" har förfalskat och gjort med så att vi inte ser det uppenbara att människan skapades fullständig helt klar på dag fem i Guds skapelse och har funnits i snart 6000 tusen år. Och kampen mellan människans säd och Satans säd har pågått sen dess! Kom ihåg vad Gud sa till Satan ormen och Eva o Adam där i lustgården efter syndafallet! Guds älskade älskar människor, vi som är gjorda till Guds avbild. Ondskan tål inte det, utan vill att så många människor som möjligt går förlorade. Därför alla dessa lögner som infiltrerar vår mänsklighet. På de flesta områden och väldigt mkt. på de områden som gör att mänskligheten har svårt att tro på Bibeln på grund av vad "vetenskapen" säger. Så genom att manipulera DNA från djur och människor och på så sätt skapa varesler som är mer än bara kropplösa onda andar.
sanningssökare
#9. Publicerat 2017-05-26 av sanningssökare
Det finns alldeles för mycket vittnesbörd om detta från människor som berättar om möten med dessa varelser. Så de finns är en verklighet menar jag på grund av alla dessa människors vittnesbörd, och Bibelsn och Enoks vittnesbörd om detta! Och om man studerar lite vad en av förgrundsfigurerna i NASAs raketprogram sa, Vehrner von Braun, han varnade för en kommande falsk Alieninvasion i slutet av sitt liv. Han hade canser och som alltid med den sjukdomen så blir människor mer ödmjuka över livets ändlighet. Så han varnar i sitt livs slutsked för en falsk alieninvasion!!!!! Och så refererar han till Psalmisten på sin gravsten, det enda meddelande han lämnar på sin gravsten. Ps. 19:1 KJV. Han hade inblick i Tyskarnas program av byggandet av flygande tefat, han kände till Operation High Jump, när US Navy och en nästan 5000 man stark insatsstyrka blir besegrade av en fiende med flygande tefat märkta med hakkors! Han visste vad som försegick i Antarktis. Tänk att en stor del av jorden nämligen Antarktis, vare sig vi tror att den är en glob eller en platt jord, är avstängt från normal mänsklig aktivitet!!!

Du och många med dig lever i en skyddad "vetenskaps" verkstad där många fakta sanningar inte reflekteras över. Och där många falska antagande reflekteras över! Det finns mkt information kunskap om detta och den finns att hämta bla på en av de fria ordets sista utposter - Youtube!
snömannen säger: Trött, tröttare, tröttast! Ibland känns de så med nattjobb, men nu lite kaffe, sedan kämpa på!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen