Hello säger: Livet går framåt och inte bakåt. Så ser framåt nu och lämna gårdagen! Forma framtiden som ligger framför dig Jesus Kristus är vårt enda hopp!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Bönegrupp > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-04-22 av Anonym.
Förbön mot mobbing i skolorna runt om i Sverige
Hej!

Varför rubriken som sådan är egentligen från en grund ifrån att min egen dotter råkar ut för samma plågoandar.
Men hon är inte den enda i Sverige och många barn, kanske ditt eget barn blir också, eller har tyvärr varit mobbat.

Men så att denna förbön är till för att ingen tår på ett enda barns lilla kind ska vara förgäves.
Jag tror på att min Fader räknar min dotters tårar och era barns också.

Böner är en stark kraft, men förbön är ännu starkare (tror jag själv på att det är)...Så snälla,om du kan, ge flera barn en bön till den Högste idag.

I Jesu Kristi namn, låt allas våra små som blivit mobbade Din nåd och beskydd i dina vingars skugga Fader, amen. TACK!!

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-04-22 av Anonym
Det gör jätteont i hjärtat när jag läser det du skriver! Vi blir säkert flera som ber. Det är angeläget.
Anonym
#2. Publicerat 2017-04-22 av Anonym
Håller med,ingen ska behöva bli mobbad.Har hört mycket om detta,mobbade barn,hårt språk bland så unga individer.Vart kommer allt detta onda ifrån?
Anonym
#3. Publicerat 2017-07-04 av Anonym
Bön, att samtala med Gud, det är vår kontakt med det eviga livet.. och vår hjälp i det förgängliga livet...
Anonym
#4. Publicerat 2017-07-16 av Anonym
Ja mobbning är en så utstuderad ond gärning så att det skulle vara mer på sin plats att be för mobbarna. Och naturligtvis tröst och styrka i Jesu namn åt den mobbade. Amen!
tillit
#5. Publicerat 2017-07-17 av tillit
Min yngste son blev svårt mobbad i mellanstadiet med knäckt självkänsla och en svår depression som följd (även självmordstankar och försök att hoppa framframför pendeltåget på väg till skolan). Det var extra svårt eftersom det var en skola som han väldigt gärna ville gå på på grund av profilen som de hade vilket var ett starkt intresse. Men trycket från de andra killarna blev för svårt... Bland det värsta var att det faktiskt från början initierades av en förälder till en av pojkarna i klassen. Nu har min son bytt skola, men det har varit ångestladdat att komma tillbaka. Av fruktan för at det ska hända igen.
Hello säger: Livet går framåt och inte bakåt. Så ser framåt nu och lämna gårdagen! Forma framtiden som ligger framför dig Jesus Kristus är vårt enda hopp!
Skriv Skriv här Skriv i megafonen