Forum > Politik och samfund > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-04-18 av Anonym.
Vore detta Japan...
Tänk om våra politiker haft samma inställning som Japans politiker (min fetmarkering);

"Vad som saknas är mer sunda rektioner på terrorn. Var finns uttryck för vrede, myndighetskritik, åtgärdskrav och handlingskraft? Vi står inte eniga bakom våra menlösa politiker. Vi står och väntar på deras självkritik. Vore detta i Japan skulle de gråta äkta tårar av skam och be om förlåtelse för sin misskötsel av landet. Det finns skurkar i världen och myndigheternas uppgift är att skydda folket. Men politikerna, polisväsendet, och migrationsverket har varit passiva. Myndigheternas agerande kan beskrivas som polisiär laissez faire mot alla som vill in i Sverige.

/.../

I konventionella massmedia skrivs och talas om ”vansinnesdådet”. Men uzbeken på Drottninggatan är ingen person som råkat ut för ett mentalt sammanbrott, detta är en avsiktlig och genomtänkt våldshandling som är motiverad av en religiös övertygelse – detta är Jihad. Efter alla år av plågsam samexistens med islam är det hög tid att känna till dess ideologi och dess metoder.

I framtiden bör regeln vara att alla som vill in i Sverige måste styrka sin identitet med pass. De som inte har det skall stoppas vid gränsen och det land som de kommer ifrån får ta hand om deras retur till hemlandet. Den som vill in i Sverige skall förutom pass dessutom komma från en stat som tar sina medborgare i retur om Sverige så önskar. Det är naturligtvis idiotiskt att släppa in asylsökande och bedöma om de skall få uppehållstillstånd eller inte, om vi saknar förmåga att skicka tillbaka dem till hemlandet vid ett nej. Då har vi de facto fri invandring från sådana länder, en uppenbar brist som bara slött har accepterats. Ett EU som värnar om Europa hade för länge sedan krävt och genomdrivit denna självklara möjlighet.

/.../

Personer som tagit sig in i Sverige, men vill skada vårt samhälle, skall i möjligaste mån förpassas ut ur landet. Vi har en inre fiende som vi bör göra något åt istället för att låtsas att hotet inte existerar."

Ekonomidocent Jan Tullberg i krönika

http://avpixlat.info/2017/04/18/tanklosa-tarar/#more-201770


Jag väntar på agerande från politiker och myndigheter nu - helt frikopplat från journalistkårens propaganda. När ska detta jihad-dåd få konsekvenser? När ska politikerna börja förebygga och förhindra på riktigt? Göra allt som kan göras? Hur många fler människor måste dö innan dess?

Vore detta Japan...

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-04-20 av Anonym

Vad gör du? Gör du som det står i Bibeln värnar änkan, den moderlöse och FLYKTINGEN. Ditt inlägg saknar kärlek till människan. Ska vi neka flyktingar från t ex ett sönderbombat Syren för att några sprider rädslor och ilska.
Anonym
#2. Publicerat 2017-04-20 av Anonym

Vad gör du? Gör du som det står i Bibeln värnar änkan, den moderlöse och FLYKTINGEN. Ditt inlägg saknar kärlek till människan. Ska vi neka flyktingar från t ex ett sönderbombat Syren för att några sprider rädslor och ilska.
Det du säger/antyder är alltså: "Jag är god, du är ond." Du har uppenbarligen svalt medias och politikers förvrängda verklighetsbeskrivning, som saknar stöd i både verklighet och forskning (hur man hjälper bäst och vem som är flykting o.s.v.). Du kommer med ogenomtänkta floskler för att du är på "den goda sidan". Har du inte reflekterat kring vilka det är som kommit och kommer hit de senaste 20-30 åren? Varför de kommer? Hur de kommer hit o.s.v. Det är väldigt sällan det rör sig om reella flyktingar, människor som "flytt för sina liv", som vänstern gillar att säga. Du ser ingen koppling mellan den mångkultursideologi som driver politiker, media och vänstern, antagandet av mångkulturen som norm (som för alltid förändrat landet och vår trygghet och sammanhållning etc., utan att folket fick säga ett dyft om det) - ja, en religion - och den otroligt naiva och slappa "flyktingpolitik" landet bedriver och är ensamma om att bedriva? Invandringsnivån ligger sen 2015 på en nivå som är nästan den dubbla (1,1% för 1-2 år sedan), jämfört med den högsta nivån under Amerikaimmigrationen runt sekelskiftet (0,6%)! Var ska de bo? Vad ska de jobba med? De flesta är funktionella analfabeter. En hel del totala analfabeter.

Du vet om att det finns något som heter verklighet och pengar eller? Lägger du en krona här, måste du lägga en krona mindre där. Eller, som våra regeringar gjort, ta en krona där. I vänsterns värld finns det pengaträd, men inte i verkligheten. Vi måste välja. Vi hade ensamma kunnat mångdubbla FN:s flyktingbudet, som är i skriande behov av mer pengar till riktiga flyktingar, på plats/i närområdet, som riskerar att dö av svält, sjukdomar och köld. Men istället har våra regeringar TAGIT pengar från biståndet för att lägga det på den vansinniga invandringspolitik vi har här, som kostar ENORMA belopp (se nedan)! Det är ondska! Det, min syster i Herren, är ONDSKA! Det är att ta maten ur de svältandes händer och ge den till bluffare och lycksökare som kommer hit.
UNESCO: Pengarna är slut! https://svenska.yle.fi/artikel/2015/09/10/fns-flyktinghjalp-pengarna-ar-slut

Jag säger inte att alla är det, men även under "värsta flyktingkrisen" 2015 så rapporterade EU:s gränsbevakningsorgan FRONTEX att minst 60% av alla som kom var ekonomiska migranter. Läser du detta? Läs det en gång till. Får du några tankar av det? Människor som utger sig för att vara flyktingar, men inte är det. Alltså människor som utövar bedrägeri mot Sverige och svenska folket. Ja, det är det ju. Bed
Anonym
#3. Publicerat 2017-04-20 av Anonym
"Sefanja":

Nu handlar mitt inlägg om terrordåd och att ansvar måste utkrävas av dem som möjliggjort detta/misskött landet. Vad gör du för att så skall ske?... Ditt svar handlar om flyktingpolitik. Men jag gör ett försök att bemöta det du frågar mig och skriver om flyktingpolitik, även om det är utanför trådstarten:

Det du säger/antyder är alltså: "Jag är god, du är ond." Du har uppenbarligen svalt medias och politikers förvrängda verklighetsbeskrivning, som saknar stöd i både verklighet och forskning (hur man hjälper bäst och vem som är flykting o.s.v.). Du kommer med ogenomtänkta floskler för att du är på "den goda sidan". Har du inte reflekterat kring vilka det är som kommit och kommer hit de senaste 20-30 åren? Varför de kommer? Hur de kommer hit o.s.v. Det är väldigt sällan det rör sig om reella flyktingar, människor som "flytt för sina liv", som vänstern gillar att säga. Du ser ingen koppling mellan den mångkultursideologi som driver politiker, media och vänstern, antagandet av mångkulturen som norm (som för alltid förändrat landet och vår trygghet och sammanhållning etc., utan att folket fick säga ett dyft om det) - ja, en religion - och den otroligt naiva och slappa "flyktingpolitik" landet bedriver och är ensamma om att bedriva? Invandringsnivån ligger sen 2015 på en nivå som är nästan den dubbla (1,1% befolkningstillväxt/år, vilket är extremt högt, för 1-2 år sedan), jämfört med den högsta nivån under Amerikaimmigrationen runt sekelskiftet (0,6%)! Var ska de bo? Vad ska de jobba med? De flesta är funktionella analfabeter. En hel del totala analfabeter.

Du vet om att det finns något som heter verklighet och pengar eller? Lägger du en krona här, måste du lägga en krona mindre där. Eller, som våra regeringar gjort, ta en krona där. I vänsterns värld finns det pengaträd, men inte i verkligheten. Vi måste välja. Vi hade ensamma kunnat mångdubbla FN:s flyktingbudet, som är i skriande behov av mer pengar till riktiga flyktingar, på plats/i närområdet, som riskerar att dö av svält, sjukdomar och köld. Men istället har våra regeringar TAGIT pengar från biståndet för att lägga det på den vansinniga invandringspolitik vi har här, som kostar ENORMA belopp (se nedan)! Det är ondska! Det, min syster i Herren, är ONDSKA! Det är att ta maten ur de svältandes händer och ge den till bluffare och lycksökare som kommer hit.
UNESCO: Pengarna är slut! https://svenska.yle.fi/artikel/2015/09/10/fns-flyktinghjalp-pengarna-ar-slut

Anonym
#4. Publicerat 2017-04-20 av Anonym

Jag säger inte att alla är det, men även under "värsta flyktingkrisen" 2015 så rapporterade EU:s gränsbevakningsorgan FRONTEX att minst 60% av alla som kom var ekonomiska migranter. Läser du detta? Läs det en gång till. Får du några tankar av det? Människor som utger sig för att vara flyktingar, men inte är det. Alltså människor som utövar bedrägeri mot Sverige och svenska folket. Ja, det är det ju. Bedrägeri. Kriminellt. Är det godhet att ge dem uppehållstillständ, tycker du? Är man en god människa då? Är det att tänka på människan? De svenska människorna? De frysande och hungrande människorna i lägren nära kriget?

Jag gör vad jag kan för att hjälpa svaga och fattiga. Visst ska vi värna de svaga. Hur gör vi det? Genom att ta in alla som vill hit, som kastat sina papper i Östersjön, och kallar sig för flyktingar, när de egentligen till största del är lycksökare/ekonmiska migranter? En iranier som vet hur det går till:
https://petterssonsblogg.se/2014/08/20/frivilligt-papperslosa/


Man är inte flykting för att man säger det. Man är det för att man är det, och med undantag för 2015 så har de som beviljats asyl i Sverige de senaste 30 åren endast varit konventionsflyktingar enligt FN:s flyktingdeklaration i 5-10% av fallen. 2008 var de t.ex. 2,7% ungefär. 2,7%! Det är helt galet att kalla dem som kommer för flyktingar. Då har man blivit lurad eller vill intala sig hur god man är som tar in alla människor och hjälper dem. Då gör man det av delvis själviska motiv. Att använda ordet "flykting", när ca 5% är flyktingar, blir som att kalla pannkakor för saltkakor, för att man har en tesked salt i smeten - eller hur? Du säger väl inte saltkakor?

Anonym
#5. Publicerat 2017-04-20 av Anonym

Varför var ca. 75% av dem som kom till Europa 2015 unga män i vapenför ålder?? Vad gör de här?! De har alltså dels låtit bli att strida för sitt land (en plikt), dels lämnat sina gamla, barn och kvinnor efter sig i krigszonerna. Eller har de inte flytt från krigszonerna? Det är desertering. Det är allvarligt. Ett brott mot landet och folket. Sitt eget folk. Många icke Syrier kom ju hit och påstod sig vara syrier också. Ska vi ta in dem för att de säger att de är syrier? Och är man automatiskt flykting för att man är syrier? Andra länder har inte haft samma definiton och regler som Sverige. Det finns säkra zoner inom landet också.
F.d. islamisten Mohamed Omars konstaterande:
https://detgodasamhallet.com/2016/02/10/det-ar-inte-synd-om-alla-asylsokare/#more-3535

Självklart ska vi hjälpa dem som är verkliga flyktingar. Men då slänger man inte sina papper. Och vi kan inte ta hit alla som vill hit. Vi har som svenskar skyldighet att främst ta hand om vårt eget land och folk, liksom syrier och tyskar o.s.v. har skyldighet att ta hand om sina länder och folk. Det är en biblisk princip:

Men om någon inte sörjer för sina anhöriga, i synnerhet den egna familjen, har han förnekat tron och är sämre än en som aldrig har trott (1 Tim 5:8)



Anonym
#6. Publicerat 2017-04-20 av Anonym

Frågan du ställer mig, om vi skall neka alla inträde, för att terrorister dödat människor här, föreslår jag dig att ställa till någon av de drabbades anhöriga. En riktig flykting är TACKSAM och anpassar sig till det land och folk som förbarmat sig över denne. Detta står f.ö. att läsa i FN:s flyktingkonvention, artikel 2 och artikel 34; Att man som flykting är skyldig att anpassa sig till landet och folket, assimileras, följa lagarna o.s.v. (Varför pratar vänstern och media aldrig om de paragraferna i konventionen?):
http://ledarsidorna.se/2016/03/fns-flyktingkonvention-ar-rasistisk-propaganda/

Om du tror att det är godhet och kristet att ta in alla människor som vill hit, och så utsätta landet och folket för allt som drabbat oss och övriga Europa, så rekommenderar jag denna reflektion, av den kristne fysikern Krister Renard. Vad är sann kristen godhet?:
http://gluefox.blogspot.se/2013/04/kristen-godhet-och-godhetskorens-godhet.html

Invandringens ekonomiska kostnad var före 2015 ca. 250 miljarder kr/år!! Rikets försvar kostade då ca. 43mdr/år. Sjuk- och hälsovårdssektorn kostar idag mindre än 250 mdr, läste jag. Efter 2015 är migrationskostnaderna långt högre, enligt ek. doc. Jan Tullberg. Som jämförelse är kostnaden för hela FN/Unescos flyktinghjälpsarbete (riktiga flyktingar, de som inte kunnat eller haft råd att åka iväg) runt 23 miljarder/år 2015!!! Och FN saknar pengar till att ge flyktingarna mat, medicin och kläder när det blir kallt. Ser du de människorna?
https://svenska.yle.fi/artikel/2015/09/10/fns-flyktinghjalp-pengarna-ar-slut

Anonym
#7. Publicerat 2017-04-20 av Anonym

Titta på de kurdiska barnen på bilden. Dem och ALLA de övriga 60-65 miljonerna riktiga flyktingarna hade vi kunnat hjälpa med 2-3 ggr mer pengar än hela FN/Unesco gör nu - enbart med de pengar vi lägger på det direkta asylmottagandet i Sverige (2015 70-80 miljarder ungefär)! Fundera sen över de andra 200 miljarderna invandringen kostar samhället.

Hur många riktiga flyktingar hade vi inte kunnat hjälpa för bara en bråkdel av dessa pengar?? Och har du tänkt på vad denna åderlåtning av ländernas befolkning gör med de länderna? Det är de starkaste och bäst utbildade (även om de generellt är lågutbildade med våra mått mätt) som lämnar landet. Och de få läkare och ingenjörer som kommer hit (rör sig om ett mycket litet antal) hade behövts så otroligt mycket mer i sina hemländer. Vem ska bygga upp dem?? Vem ska strida för fred - försvara deras länder mot terrorism? Vi???? Om krig brutit ut här - vem skulle försvara dig och alla andra, tycker du? Tror du att kineser eller syrier skulle känna sig manade? Det är varje stats främsta uppgift; att försvara landet och folket. Då kan vi inte ta emot de unga män som skall försvara sitt land. Vem skyddar de svaga, gamla, barnen och kvinnorna, när de unga männen rest till Europa? Är det att se människan?

Du verkar ha svalt medias och vänsterns förenklade och propagandistiska bild av vad flyktinghjälp är. Vår migrationpolitik är en katastrof, och allt fler börjar inse det, även om det varit uppenbart i många år. Alla fick se en av konsekvenserna för snart 2 veckor sen på Drottninggatan. En 11-årig flicka, som slets sönder under lastbilen, om jag förstått löpsedlarna rätt, fick betala med sitt liv. (Jag vet, det känns osmakligt att nämna henne här - men detta är en direkt konsekvens av det slappa, ansvarslösa system vi har, som tillåter och resulterar i denna sortens djävulsk ondska!) Vem "såg henne"?

Anonym
#8. Publicerat 2017-04-20 av Anonym

Min granne, som jobbat på Migrationsverket i nära 30 år, berättade att han efter kriget på balkan pratade med socialministern för kantonen Sarajevo, vid en konferens i Göteborg. De var där för att få hjälp och råd om hur man kan återuppbygga ett sönderslaget samhälle. Vet du vad ministern sa?

-Det var ju jättebra att ni tog emot alla 80 000 flyktingar som kom. Men ni gjorde ett stort fel. Ni skulle inte gett dem permanent uppehållstillstånd. Ni skulle bara gett dem tillfälliga uppehållstillstånd. För nu behöver vi dessa människor, den kompetenta medelklassen, för att bygga upp vårt samhälle, men de har lämnat landet och kommer inte komma tillbaka.

Det är inte jag som säger detta. Det var socialministern från Sarajevo. Fundera på det. Vad gör vår migrationspolitik med länderna som människorna kommer från? Vi dränerar dem på kompetens och arbetskraft. På de "starka" individerna, som behövs där. "Brain drain" kallas det.

Är det godhet?
Är det att se människan?

Lyft blicken.

Anonym
#9. Publicerat 2017-04-20 av Anonym

Min granne, som jobbat på Migrationsverket i nära 30 år, berättade att han efter kriget på bakan pratade med socialministern för kantonen Sarajevo, vid en konferens i Göteborg. De var där för att få hjälp och råd om hur man kan återuppbygga ett sönderslaget samhälle. Vet du vad ministern sa?

-Det var ju jättebra att ni tog emot alla 80 000 flyktingar som kom. Men ni gjorde ett stort fel. Ni skulle inte gett dem permanent uppehållstillstånd. Ni skulle bara gett dem tillfälliga uppehållstillstånd. För nu behöver vi dessa människor, den kompetenta medelklassen, för att bygga upp vårt samhälle, men de har lämnat landet och kommer inte komma tillbaka.

Det är inte jag om säger detta. Det var socialministern från Sarajevo. Fundera på det. Vad gör vår migrationspolitik med länderna som människorna kommer från? Vi dränerar dem på kompetens och arbetskraft. På de "starka" individerna, som behövs där.

Är det godhet?
Är det att se människan?


Lyft blicken.
Du talar nog för döva öron. Indoktrinerade, enkelspåriga människor vars värld består av svart och vitt kan nog inte se alls vad du pratar om.
Anonym
#10. Publicerat 2017-04-21 av Anonym
Du har ingen vilja att hjälpa människor vilket inte är konstigt du är ju Nazist.
Som sådan är du en plåga för människor.