Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen

Forum > Fritid > Diskussion

Anonym
Skapat 2017-03-22 av Anonym.
Vi som gillar att dansa bugg och foxtrot
Hej!
Jag skulle tycka det vore riktigt trevligt att komma i kontakt med lite kristna som dansar bugg och/eller foxtrot. Jag har dansat aktivt i ca 2 år nu och tycker det är väldigt kul! Så länge jag är singel så ser jag inget problem med att vara ute och dansa(finns nästan aldrig alkohol vid dessa danser). Och upphör mitt singelliv så tänker jag att att det får bli en diskusission med den jag ska leva med ifall dansandet kan vara kvar på något sätt i mitt liv eller om det skulle kunna innebära problem för vårt äktenskap. Hur tänker ni andra dansare och vad tänker ni om den moderna foxen? Jag tycker det är helkul...men förstår om meningarna kan vara delade kring detta.

Väntar med spänning på era tankar :)

Svar på inlägg

Anonym
#1. Publicerat 2017-03-23 av Anonym
Naturligtvis kul Elsa.
Killar hör av er till Elsa, dansa så länge ni kan.
Anonym
#2. Publicerat 2017-03-24 av Anonym
Dans är en fantastisk motionsform som dessutom frisätter lugn-och-ro-må-bra hormoner i kroppen. Glädjen och livslusten ökar vilket såklart bara är positivt. Dessutom är det en fantastisk motionsform!

Jag har själv dansat av och till under hela mitt vuxna liv och i den bästa av världar finner jag en danspartner och livspartner i en och samma person. Tyvärr vet jag att oddsen för detta är mycket låga men aldrig att jag kommer välja bort dansen!!! Å varför skulle jag det???

Alkohol och dans hör inte ihop. Jag skulle aldrig ens våga slänga mig loss i snabba och invecklade buggturer med en alkoholpåverkad danspartner. Det är ju livsfarligt. Nepp, fortsätt dansa för det mår både kropp & själ bra utav......
Snöflingan
#3. Publicerat 2017-03-25 av Snöflingan
Roligt att vi är flera som tycker om att dansa. Jag har dansat hela mitt liv. Allt från folkdans till rumba, både som singel och flickvän. Jag ser inget problem i att vara ute och dansa om man inte är singel. Går man däremot ut med inställningen att man ska ge sig på jakt efter någon, då är man nog fel anser jag. Dans är roligt och socialt, en skonsam träning och en av de få saker jag har kunnat göra även som skadad. (Har haft allt från sprucken disk till trasiga knän).

Tror att det handlar mycket om trygghet med den man är tillsammans med. Jag hade inte haft några problem om min partner hade gått ut och dansat en kväll och jag suttit hemma, för jag hade litat på min partner. Sprit förekommer absolut, dock har jag varit ute för att dansa, så sällan har det blivit mer än en öl och resten vatten. Tala med den du träffar är mitt råd. Det är ett intresse som berikar kropp och själ och kanske kan du till och med få med din partner på någon danskurs. Jag hade blivit väldigt olycklig om jag inte fått dansa.

Foxtrot är den dans som står mig närmast och är också den jag har tävlat i mest. Håller den varmt om hjärtat...
Anonym
#4. Publicerat 2017-03-25 av Anonym
Hej
Jag har dansat Bugg och foxtrot från och till under många år. Mer aktivt sista året.
Det ställen jag trivs bäst på är där det är duktiga dansare och bra dansband.

Jag har bjudit upp nybörjare vid flera tillfällen som bara stått vid väggen. Lärt dem dansa så pass att det vågat dansa vidare under kvällen. Sådant mår jag bra av.

Om förhållandet är bra och man kan prata om allt, så förstår jag inte problemet att fortsätta dansa.
Anonym
#5. Publicerat 2017-04-18 av Anonym
Här kan du skriva ett meddelande som kommer att visas för alla på KristenDate.se.
Skriv Skriv här Skriv i megafonen